مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی استان را ۷۹ هزار و ۱۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار ۵.۳ درصد معلولان کشور را شامل می‌شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، ۱۵ آذرماه، در جمع خبرنگاران، تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان‌شرقی را ۷۹ هزار و ۱۰۵ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار ۵.۳ درصد معلولان کشور را شامل می‌شود.

به گفته وی از مجموع معلولان استان ۴۹ هزار و ۷۸۳ نفر را آقایان و ۲۹ هزار و ۳۴۲ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طبق ارزیابی‌های انجام شده علت اصلی و مهم معلولیت‌ها ناشی از حوادث رانندگی و سوانح کار است.

صحاف، نابینای مطلق، قطع عضو، استفاده از سمعک و سایر موارد را از جمله معلولیت‌های شدید و خیلی شدید بیان کرد که میزان آن توسط کمیسیون‌های پزشکی و براساس معیارهای جهانی تشخیص داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی از نظر رتبه‌بندی کشوری در حوزه معلولیت مزمن روانی در رده ۲۸ قرار دارد، ادامه داد: در زمینه معلولیت شنوایی در رده یازده، جسمی و حرکتی در رده ۱۲، صوت و گفتار در رده ۱۳، بینایی در رده ۱۵ و کم توان ذهنی در رتبه ۲۰ کشوری قرار دارد.

صحاف از وجود تعداد ۸۹ مرکز توان بخشی روزانه در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: ۹۹ درصد آنها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که در حال حاضر چهار هزار و ۴۱۰ نفر از معلولان از خدمات این مراکز بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، از اختصاص مستمری ماهانه به تعداد ۷۳ هزار و ۹۷۶ نفر از معلولان استان با پوشش ۹۳ درصدی این جامعه خبر داد و گفت: میزان مستمری آنها براساس تعداد نفرات از هفت میلیون و ۶۴۴ هزار ریال تا ۲۴ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال در نوسان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد