به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ، با حضور مدیرکل بهزیستی استان ، فرماندار و جمعی از مسوولان ، مرکز توانبخشی و آموزشی خانواده و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی آوا شهرستان زابل  راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ، با حضور مدیرکل بهزیستی استان ، فرماندار و جمعی از مسوولان ،مرکز توانبخشی و آموزشی خانواده و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی آوا شهرستان زابل  راه اندازی شد.

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان بیان کرد : مرکز روزانه توانبخشی و آموزشی  خانواده و کودک مبتلا به  اختلالات شنوایی با هدف ارائه خدمات آموزشی،توانبخشی، مهارت‌های ارتباطی، آموزش مفاهیم زبانی، گفتاری و تاکید بر استفاده از شنوایی برای کاربران سمعک و کاشت حلزون راه اندازی شده است که در این مرکز کودکان یک تا ۱۴ سال که دارای معلولیت شنوایی آموزش های لازم برای شروع زندگی عادی بویژه رفتن به مدرسه در کنار همسالان شنوای خود را فرا می گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان گفت :  پیشگیری از معلولیت و فراهم کردن بستر مناسب برای بهتر زیستن معلولان از اهداف سازمان بهزیستی کشور می باشد و امروزه با استفاده از دستگاه- های ویژه، معلولیت کودکان بویژه در بحث "شنوایی سنجی" ازبدو تولد شناسایی و برای رفع یا کاهش اثرات آن اقدامات لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد :   مرکز توانبخشی خانواده و کودک مبتلا به اختلالات شنوایی  "آوا" شهرستان زابل  توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و درحال حاضر با حضور نیروهای متخصص همچون "شنوایی شناس ، گفتار درمان و روانشناس" این مرکز به ۴۴ کودک زیر ۱۴ سال خدمات توانبخشی ارائه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد