به مناسبت گرامیداشت هفته ناشنوایان آیین تقدیر از ناشنوایان جامعه هدف بهزیستی ایلام روز یکشنبه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد                             

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام در این آیین با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت روز ناشنوا مهمترین مطالبه قشر معلولان را اجرایی شدن کامل قانون جامع حمایت از حقوق معلولان عنوان کرد و گفت: این قانون کلیه دستگاه های اجرایی را مکلف به خدمات دهی به افراد دارای معلولیت کرده و حوزه مسئولیت هر دستگاه را مشخص نموده است.                                                                                                     

"حسین نورعلیوند" یکی از موارد این قانون را اختصاص سهم سه درصدی استخدام دستگاه های اجرایی به افراد دارای معلولیت عنوان کرد و گفت: یکی از اقدامهای مهم که دستاورد ارزرشمند دولت مردمی سیزدهم محسوب می شود کسب سهمیه استخدام 3800 نفر از جامعه معلولان در دستگاه های اجرایی کشور است.                                                                                                                                                                                     

وی همچنین افزایش سهم کمک بلاعوض مسکن افراد دارای معلولیت را از دیگر اقدامهای اثرگذار دولت سیزدهم برای جامعه معلولان عنوان کرد.         

به گفته وی، این اداره کل علاوه بر پرداخت مستمری از طریق تامین وسایل توانبخشی، پرداخت هزینه های تحصیلی، فرهنگی، ورزشی، معیشتی و غیره از افراد دارای معلولیت حمایت می کند.

در این آییین صحبتهای مدیر کل از طریق زبان اشاره برای میهمانان ترجمه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد