مدیرکل بهزیستی استان از تبیین فعالیتها، اقدامات و خدمات ارائه شده در طول ایام هفته بهزیستی با همراهی و هم افزایی تمامی شرکای اجتماعی و کارکنان پرتلاش بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، نشست تخصصی اعضای شورای معاونین و روسای ادارات بهزیستی شهرستانهای تابعه و دومین جلسه شورای اداری در سالجاری با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل بصورت حضوری و برخط با دستور جلسه، بررسی عملکرد چهار ماهه گذشته و مسائل قابل پیش بینی در سالجاری در محل سالن اجتماعات اداره کل برگزار گردید.

در این نشست کاظم دبیر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری اردبیل ضمن  تبریک چهل و سومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی کشور و ارج نهادن به تمامی تلاشهای صورت گرفته در امر خدمت رسانی به مردم  از سوی خدمتگزاران خاص مجموعه بهزیستی گفت: حقیقتاً کار در مجموعه بهزیستی برای اکثر خدمتگزاران در این سازمان کاری طاقت فرسا و دشوار هست  و افرادی توفیق خدمت رسانی به مردم درمانده و محروم را که شامل لطف و عنایت الهی هستند را می یابند که با پروردگار خود بر سر ایمان و اخلاص و اطاعت از اوامر الهی عقد اخوت بسته اند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استانداری فرا رسیدن هفته بزیستی را فرصت خوبی برای تبیین، تشریح و آگاهسازی آحاد جامعه از خدمات و فعالیتهای صورت گرفته به جامعه هدف عنوان کرد وگفت: شعاری که امسال برای هفته بهزیستی امسال در نظر گرفته اند خود مبین عمومیت خدمات سازمان را نشان می دهد بطوریکه این خدمات از دوران طفولیت تا سالمندی را دربرمی گیرد.

دبیر در بخش دیگر از سخنان خود، سازمان بهزیستی را جزو نهادهای بسیار موفق، مردمی و پویا در ارائه خدمت در بین دستگاههای اجرایی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با تغییر رویکردهای واقع بینانه آحاد جامعه نسبت به بهزیستی، مهر تاییدی بر کارنامه موفق و عملکرد بسیار خوب این نهاد می زند.

وی مردم داری با رعایت اخلاق حرفه ای در کالبد نظام را از اولویت های اصلی دولتمردان عنوان کرد وگفت: امیدواریم با تدابیری که از سوی دولتمردان در امر آگاهسازی از آسیب های اجتماعی وخطرات آن بر کانون خانواده ها شاهد روزی باشیم که بجای ازدیاد افراد حمایت گیر از سازمان های خدمات رسان، آحاد جامعه از حداقل رفاه نسبی بهره مند گردند تا این نیاز به حداقل ممکن برسد.

در ادامه رضایی مدیرکل بهزیستی استان هم با ابراز خرسندی از توفیق خدمتگزاری تمامی مجموعه بهزیستی به مردم شریف استان به همراه شرکای اجتماعی گفت: سازمان بهزیستی از جمله سازمانهای کاملاً تخصصی، حرفه ای، کاردان و حمایتی می باشد که عمق خدمات و میدان فعالیتهای آن بسیار گسترده و متعدد می باشد.

 مدیرکل بهزیستی استان با گرامی داشت چهل و سومین سالروز تاسیس سازمان بهزیستی با شعار " بری مردم، برای به زیستن" و تبین خدمات ارائه شده در هفته بهزیستی امسال گفت: به حمداله در سایه توفیقات الهی، همت و تلاش تمامی عوامل و تمامی شرکای اجتماعی، امسال برنامه های بسیار متنوع، متعدد و پرمعنایی به جامعه هدف و مردم شریف استان اجرا و به بهره برداری رسید.

رضایی افزود: برگزاری بیش از ۱۵۰ عنوان فعالیت، ۱۲۲ مورد طرح های حود اشتغالی، بهره برداری از مراکز مشاوره و مثبت زندگی، انجمن های پیشگیری از اعتیاد، برگزاری میز ارتباطات مردمی، حضور مداوم در رسانه های اجتماعی، جشنواره های فرهنگی، افتتاح خانه های نگهداری، گروههای همیار و برگزاری اولین گردهمایی اشتغال و کارآفرینی از جمله برنامه هایی بودن که در این ایام افتتاح و بهره برداری شد.

این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به خدمات ارائه شده در سال گذشته و دریافت کارنامه موفق  در این زمینه، به صفر رسیدن افراد پشت نوبت دریافت مستمری، افزایش پرداخت حق پرستاری اشاره کرد وگفت: افزایش ۲۲ درصدی مستمری بگیران، افزایش ۸ درصدی افراد تحت پوشش، افزایش ۸ درصدی افراد نگهداری شده در مراکز، کاهش ۳۵ درصدی نگهداری کودکان بی سرپرست، افزایش اعتبارات استانی، ابلاغی، تملک دارایی و درآمد اختصاصی از جمله خدماتی هستند که در سال گذشته به ولی نعمتان تحت پوشش ارائه شده است.

وی در رابطه با بحث مربوط به ارتباطات مردمی هم عنوان کرد: بیش از ۱۱ هزار مورد ارتباط مردمی از ولی نعمتان، ۴ نوبت حضور در سامانه سامد دولت و مردم، ۲۹ مورد سفر شهرستانی،   ۴۸۵ مورد ماموریت معاونین و روسای ستادی، دیدار با ۲۰۰ نفر از همکاران، بازدید و دلجویی از ۶۲۷ خانواده های ولی نعتان  از دیگر خدمات ارائه شده هستند.

رضایی اضافه نمود: ایجاد ۱۳۸۲ شغل برای جامعه هدف با رشد ۶۴ درصدی، واگذاری ۱۰۲ واحدمسکن مددجویی به جامعه هدف و تحقق ۱۲۰ درصدی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری مشترک با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره، بنیاد مسکن و سایر شرکای اجتماعی، راه اندازی صندوق های مالی خرد هم از جمله فعالیتهای هستند که در سال گذشته شاهد آنها بودیم و این خدمات  تا دستابیب ه رفاه نسبی جامعه هدف ادامه خواهد یافت.

گفتنی است قبل از حضور معاون توسعه مدیریت ومنابع و مدیر کل برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری اردبیل در جلسه شورای اداری، ضمن انجام بازدید از واحدهای تخصصی با دیدار با همه کارکنان حاضر در محل خدمت آنها دیدار و ضمن تبریک هفته بهزیستی، آرزوی توفیقات الهی را خواستار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد