شرفی مدیرکل بهزیستی استان به همراه شیخانی معاون توانبخشی و رحیمی معاون توسعه پیشگیری از شهرستان زیرکوه بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی ، در ابتدای برنامه بازدید ، شرفی به اتفاق معاونین و رضایی رئیس بهزیستی شهرستان زیرکوه با غیرتی فرماندار زیرکوه دیدار کردند. غیرتی در این دیدار بیان داشت: دامنه کار حوزه بهزیستی در شهرستان بسیار وسیع است در همین راستا در صورت امکان چارت این اداره باید اصلاح شود تا خدمت رسانی و بازدهی فعالیت های بهزیستی به مددجویان افزایش یابد. ارتقاء تجهیزات اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه ، افزایش مشاوره ها و آموزش ها با هدف افزایش سطح آگاهی عمومی مردم منطقه و نگاه ویژه به موضوع آسیب های اجتماعی که از دغدغه های مهم جامعه است ، از سایر مواردی بود که فرماندار زیرکوه در دیدار با شرفی مطرح نمود. در ادامه این دیدار ، شرفی مدیرکل بهزیستی استان بیان داشت: ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بهزیستی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ، گفت: بهزیستی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته و این مهم از اولویت های کاری بنده و همکارانم در سازمان بهزیستی می باشد.

دیدار با امام جمعه شهرستان زیرکوه از برنامه های سفر روز جاری مدیر کل و معاونین امور توانبخشی و پیشگیری بهزیستی استان ، به شهرستان زیرکوه بود. در ابتدای این دیدار مدیر کل بهزیستی استان گزارشی از خدمات بهزیستی در استان  و شهرستان ارائه داد. شرفی افزود برقراری خدمات مستمر به مددجویان از جمله دغدغه های ما برای رفع گوشه ای از مشکلات مددجویان بود که اعتباراتی به شهرستان ها تخصیص یافت تا کمکی در حل مشکلات جامعه هدف می باشد. دغدغه دیگر شهرستان ها بحث نیروی انسانی است که انشاالله شاهد اختصاص ۴ نفر با ۴ پست سازمانی در شهرستان زیرکوه در طول سال جاری خواهیم بود. شرفی بیان داشت: ازدواج های سن پایین ، عدم مراجعه به مشاوره و آزمایشات ژنتیک و عدم آگاهی و اطلاع جامعه از برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آموزش های قبل از ازدواج ، از جمله مشکلاتی است که امیدوارم با پیگیری های بهزیستی و همکاری دفتر امام جمعه به حداقل برسد. حجت الاسلام و المسلمین صباغیان امام جمعه زیرکوه نیز ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی به اقشار نیازمند ، معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی ، با اشاره به مشاهده خدمات بهزیستی در جامعه به بیان نکات اخلاقی و اهمیت تکریم افراد دارای معلولیت و نیازمند در اسلام اشاره کرد و افزود بی تردید دعای خیر یک بیمار و معلول می تواند گره از کارهای شما بگشاید و این توفیق خدمت را قدر بدانید ؛ ما هم در سنگر نماز جمعه و در کنار مردم همراه شما هستیم و هرجا نیاز به حضور و حمایت ما بود در خدمت جامعه هدف خواهیم بود.

در ادامه برنامه های بازدید از شهرستان زیرکوه ، شرفی مدیرکل بهزیستی استان به همراه رحیمی معاون امور پیشگیری ، شیخانی معاون امور توانبخشی و رضایی رئیس بهزیستی شهرستان زیرکوه از دفتر مشاوره خانواده شهرستان زیرکوه بازدید نمود. در ابتدا دلاکه مسئول دفتر مشاوره خانواده شهرستان زیرکوه به ارائه مشکلات ، آسیب ها و چالش های شهرستان در رابطه با مشاوره خانواده پرداخت. دلاکه گفت: با توجه به آمار آسیب های اجتماعی در شهرستان و آمار ازدواج ها و عدم آگاهی خانواده ها از آموزش های قبل از ازدواج و حین ازدواج خواستار ارتقاء دفتر مشاوره به مرکز مشاوره بود. شرفی مدیرکل بهزیستی استان ضمن استماع خواسته ها و دغدغه های عوامل اجرایی مرکز مشاوره آمنه گفت: با توجه به نیاز شهرستان و جامعه هدف و افزایش آسیب های اجتماعی انشاالله شاهد ارتقاء دفتر مشاوره به مرکز مشاوره خواهیم بود. در این بازدیدها ، چالش ها و مشکلات این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان در برنامه های بازدید از مراکز توانبخشی زیرکوه از موسسه خیریه نواندیش مجری برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ( cbr ) در شهرستان زیرکوه بازدید نمود. در این بازدید بلوچی مدیرعامل این موسسه به ارائه گزارش در رابطه با خدمات و فعالیت ها پرداخت. در این بازدید طرح بهبود دسترسی به آموزش کودکان مناطق صعب‌العبور مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان برنامه های بازدید از شهرستان زیرکوه ، شرفی مدیر کل بهزیستی استان به همراه رحیمی معاون امور پیشگیری و شیخانی معاون امور پیشگیری و رضایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان زیرکوه از منزل مددجو توانبخشی بازدید نمود و در جریان مشکلات این خانواده قرار گرفت. شرفی برای رفع مشکلات این خانواده قول مساعد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد