با حضور رقیه زنگنه نژاد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ، علیرضا هوشیار معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال و آرزو منوچهری مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر اولین بازارچه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی در شهر بوشهر راه اندازی و افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  بوشهر رقیه زنگنه نژاد مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهرگفت : این بازارچه محلی برای عرضه محصولات تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی زنان سرپرست خانوار می باشد که تلاش می شود علاوه بر معرفی محصولات بومی و محلی استان به کسب درآمد تولیدکنندگان مشاغل خرد و خانگی و ایجاد اشتغال نیز کمک شود.

در ادامه علیرضا هوشیار معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان افزود: یکی از رسالت های بسیار مهم بهزیستی استان توجه به کاهش فقر ، اشتغالزایی و استقلال مالی گروه های هدف قابل بازتوان به ویژه زنان سرپرست خانوار است که با هدف توانمندسازی و افزایش کیفیت زندگی و توجه به عزت نفس آنان از طریق فراهم آوردن بستر کسب و کارهای خرد و ورود آنان به این عرصه پیش بینی و برنامه ریزی شده است ‌.

هوشیارتصریح کرد: نقش مهارت و هدایت شغلی گروه های هدف ، اساسی ترین اصل در توانمندسازی و پایداری شغلی می باشد که خوشبختانه این مهم از طریق تفاهم نامه های ایجاد شده با اداره کل فنی حرفه ای و تفاهم‌نامه اخیر با آموزشگاه های آزاد در سطح استان فراهم گردیده است .

معاون مشارکتهای مردمی و اشتغال بهزیستی استان یادآور شد : در یازده ماهه سال جاری بالغ بر ۱۲۴۰ شغل از محل پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ایجاد و ثبت سامانه رصد اشتغال گردیده است که بیش از ۴۰ درصد از تسهیلات های پرداخت شده ویژه زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان بوده است .

علیرضا هوشیار ادامه داد: مهارت ، تسهیلگری برای پرداخت تسهیلات و حمایت‌های بیمه‌ای همراه با بازاریابی سه ضلع موثر در پایداری اشتغال های ایجادی و موفقیت در عرصه توانمندسازی گروههای هدف قابل باز توان می باشد که دفتر اشتغال این اداره کل در جهت تحقق این مهم برنامه ریزی و تمهیدات لازم را بکار گرفته است.

وی  ضمن تشکر از همراهی همه عزیزانی که در جهت تسهیلگری امر اشتغال گروه های هدف تحت پوشش بهزیستی مشارکت داشته‌اند ، خواهان همکاری دستگاه‌ها مرتبط با حوزه اشتغال در ایجاد نمایشگاه و غرفه های فروش جهت عرضه تولیدات مددجویان به ویژه زنان سرپرست خانوار شد .

شایان ذکر است این بازارچه همه روزه از ساعت 16 تا 22 و روزهای پنج شنبه از ساعت 10 تا 22 به آدرس بوشهر، بعد از میدان المپیک، جنب باشگاه ایران جوان، مجتمع فرهنگی ورزشی شهید رییسعلی دلواری بهزیستی استان تا پایان فروردین 1402 برای عموم دائر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد