صبح امروز آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان که با همکاری و همت انجمن معلولین جسمی و حرکتی شوق پرواز زاهدان برگزار شد.

به گزارش روبط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، صبح امروز آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان که با همکاری و همت انجمن معلولین جسمی و حرکتی شوق پرواز زاهدان برگزار شد.

دکتر عباسعلی اویسی مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در این آیین اظهار داشت : در استان سیستان و بلوچستان، بیش از ۷۰ هزار معلول شناسایی شده است که متاسفانه از منظر آمار در رده بالایی از میانگین کشور قرار داریم که می طلبد توجه بیشتری به مساله پیشگیری و جلوگیری از معلول زایی را در استان انجام پذیرد.

مدیر کل بهزیستی استان گفت : در این راستا طرح های بسیاری در سازمان بهزیستی در حال اجرا می باشد به طور مثال کلیه نوزادان در استان در بدو تولد غربال شنوایی می گردد و سالانه بالغ بر۲۷۰ هزار کودک در طرح غربال بینایی شرکت می کنند و موارد مشکوک جهت درمان به موقع به مراکز درمانی ارجاع می شوند.

وی بیان کرد : سال گذشته کلیه خانواده های دارای سه و چهار معلول و در سال جاری خانواده های دارای دو معلول تحت پایش ژنتیک قرار گرفته اند که خوشبختانه در حال حاضر با تهیه وضعیت درخت ژنتیک این خانواده ها بانک جامع ژنتیک ویژه این خانواده ها در حال آماده سازی می باشد.

عباسعلی اویسی ادامه داد : کلیه ظرفیت های توانبخشی و جامعه متخصص سازمان بهزیستی اعم از پرسنل دولتی و بخش های غیر دولتی باتمام توان خود در خدمت توانیابان عزیز استان می باشد  .

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ضمن درخواست ایجاد سازوکار نظارتی در قالب طرح شهید رجایی از استاندار تصریح کرد : سازمانها و دستگاههای اجرایی همه ظرفیت ۳ درصد استخدام معلولین و ۵۰ درصد خدمات اپراتوری را رعایت نمی کنند، در صورتی که این حق مسلم توانیابان استان است و کمک بسزایی در ایجاد اشتغال و توانمندی این قشر می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد