صبح روز ششم شهریور ماه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، مرکز جدید نگهداری، درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ بهزیستی گیلان با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندارگیلان،سید مهدی خدمت بین دانا مدیرکل بهزیستی گیلان، دکترحمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت، کریم تقی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب استان گیلان، سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت و سایر مسئولین استانی و شهرستانی ، با اعتباری بیش از سه میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

در ابتدای این مراسم  مدیرکل بهزیستی گیلان ضمن قدردانی و تشکر از حسن توجه مقامات عالی استان نسبت به راه اندازی مکان جدید مرکز نگهداری ماده ۱۶ استان اظهار داشت: سازمان بهزیستی همواره با نگاه و رویکرد مددکاری سعی بر آن دارد تا با یاری رسانی به مددجویان با هر نیازی به کاهش مشکلات  انان کمک کند.

خدمت بین دانا در ادامه افزود : امروز پس از تلاش های فراوان در جهت راه اندازی مکان جدید مرکز ماده ۱۶ با رعایت استانداردهای لازم و در اختیار داشتن فضایی مناسب با قابلیت حرفه آموزی و آموزش مهارت های فردی و سایر برنامه های آموزشی قصد داریم محیطی مناسب با هدف مقابله با موادمخدر و درمان اصولی بیماران دچار اعتیاد داشته باشیم و امیدواریم این مهم با همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی ذیصلاح در مسیر تحقق گام بردارد.

همچنین نماینده عالی دولت در گیلان نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه مقابله با مواد مخدر، اعتیاد را بلایی خانمان‌سوز و مخاطره آمیز در امروز و آینده قلمداد کرد و گفت: سربازان و جان برکفان نظام، تلاش‌های ارزشمندی برای پیشگیری و مبارزه با موادمخدر داشته اند که این مهم باید بصورت هدفمند تداوم داشته باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت توجه همه جانبه و تعاملات فرابخشی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد تاکید و خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در مسیر مقابله با مواد مخدر و ساماندهی معتادان متجاهر برنامه های مدونی در حال اجرا دارد اما آنچه که باید مورد توجه باشد بکارگیری توان مردمی و عزمی جهادی در این مسیر است.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست جمهوری و دستور وزیر کشور مبنی بر جمع آوری معتادان متجاهر از معابر عمومی گفت: بر اساس تاکیدات صورت گرفته ، نهادهای متولی تا پایان شهریور ماه سالجاری باید در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر اقدام کنند.

وی ساماندهی، درمان، اصلاح و تربیت معتادان متجاهر را تلاشی موثر در جهت امنیت افزایی جامعه خواند و گفت: باید در بخش آسیب های اجتماعی کارنامه ی قابل قبولی از خود ارائه دهیم.

دکتر عباسی به برنامه و اقدامات حمایتی استانداری گیلان در حوزه کاهش اعتیاد اشاره و بیان کرد: نه تنها ساماندهی معتادان متجاهر مدنظر دولت کنونی است ، بلکه مقوله توانمندسازی زندانیان و بازگشت آنان به کانون خانواده از سیاست های راهبردی است که اجرای آن مستلزم هم افزایی مردم و مسئولان است.

وی با ابراز خرسندی از موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و نیز درمان معتادان در استان عنوان کرد: در خصوص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز امیدواریم با حمایت و آموزش‌های بخش اشتغال، شاهد توانمندی و استقلال آنان در جامعه باشیم.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت توجه به تقویت آموزش های فنی و حرفه ای زندانیان، گفت: حرفه آموزی زندانیان و همزمان، اصلاح و تربیت آنان، می تواند به بازگشت موفق آنان به جامعه کمک کند.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش مقابله با پدیده شوم اعتیاد ضمن فراخوان از متخصصان و دانشگاهیان، بودجه پژوهشی مورد نیاز نیز تخصیص یافته است.

دکتر عباسی خاطر نشان کرد: از تمامی خیرین و سازمان‌های مردم نهاد نیز تقاضا داریم تا کمک و حمایت لازم برای اشتغالزایی و بازگشت افراد آسیب پذیر به جامعه را مورد توجه قرار دهند.

استاندار گیلان در پایان از متولیان حوزه شهری خواست تا با همکاری اعضای ستاد مقابله با مواد مخدر استان مکان‌های مناسبی را برای ساماندهی و درمان معتادان جانمایی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد