بیست و یکمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور امروز چهارشنبه ۲۵ اسفندماه با حضور معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سایر نمایندگان دستگاه های عضور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جلسات موثر با ریاست جمهور و معاون اول رئیس جمهور در  موضوع مناسب سازی و تسهیل گری برای حضور موثر اقشار خاص به ویژه جانبازان  و افراد دارای معلولیت در جامعه گفت: حضور بازرسین ویژه و نظارت میدانی  و پیگیری انجام وظایف و مسئولیت های همه دستگاه ها در حوزه خدمات به اقشار خاص و مناسب سازی از جمله برنامه های آتی خواهد بود.

وی با پیشنهاد برگزاری جلسات میدانی در استان های کشور و استان های پایلوت مناسب سازی گفت: ضرفیت های قانونی وجود دارد که اگر مقدمات آن آماده شود و مطالبه گری و پرسشگری انجام بگیرد کار های موثری انجام خواهد شد.

قادری با انتقاد از عدم جذب ۳ درصد قانون استخدام افراد دارای معلولیت در برخی سازمان ها و دستگاه های عمومی گفت: میزان پیگیری ما بر اساس وظایف قانونی در مورد افراد دارای معلولیت نقش بسزایی در حضور این قشر در جامعه خواهد داشت.


وی ادامه داد: کمیسیون اصل نود بر اساس مطالبه گری قانونی در خصوص ماده ۵ و تبصره ۲ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت بر اساس حمل و نقل برای افراد دارای معلولیت مثل رایگان شدن مترو در کلانشهر و وسایل حمل و نقل عمومی را پیگیری می کند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور از تخریب تنها اردوگاه مناسب سازی کشور در مازندران گفت و افزود: دستور رئیس جمهور برای آزاد سازی سواحل لازم الاجراست، ولی موضوع مناسب سازی و دسترس پذیری سواحل برای حضور افراد دارای معلولیت از استانداران شمالی پیگیری شود.

معرفی دستگاه های کم کار، پخش آمار وضعیت مناسب سازی درکشور از طریق رسانه ملی، مناسب سازی هتل ها و اماکن گردشگری، تدوین تقویم برگزاری جلسات ستاد در استانها، افزایش شاخص های مناسب سازی در ارزیابی های جشنواره شهید رجایی، ارسال آئین نامه تهیه شده ستاد مناسب سازی به هیئت دولت و خدمات ویژه فرودگاهی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =