معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان از اجرای طرح بینایی‌سنجی کودکان از خرداد امسال در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ هزار کودک در قالب این طرح مورد سنجش و غربالگری قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، ناصر کریمیان، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان کردستان امروز، ۱۷ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: طرح بینایی‌سنجی کودکان سه تا شش سال هر ساله به همت اداره کل بهزیستی استان کردستان در سطح شهر و روستاهای استان اجرا می‌شود.

وی از اجرای طرح بینایی‌سنجی کودکان از خرداد امسال در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ هزار کودک در قالب این طرح مورد سنجش و غربالگری قرار گرفته‌اند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۶۱ هزار کودک سه تا شش ساله کردستانی تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم یا آمبلیوپی قرار گیرند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سه سطح افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در سه سطح غربالگری، بینایی‌سنجی و ارجاع به متخصص انجام می‌شود.

کریمیان با تأکید بر همکاری هرچه بیشتر خانواده‌ها در اجرای این طرح اظهار کرد: در این راستا خانواده‌ها برای اطمینان از سلامت بینایی کودکان سه تا ۶ساله خود به پایگاه‌های سنجش بینایی در شهرها و روستاهای محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی در پایان یادآور شد: سال گذشته ۶۶هزار کودک سه تا شش ساله کردستانی تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد