در آیین تجلیل دانش‌آموز دارای معلولیت در مازندران، سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان با تاکید بر نقش مدرسه در تحقق «فراگیرسازی جامعه»، از همکاری آموزش‌ و پرورش در فراهم‌کردن فرصت‌های برابر و اجرای موفق تلفیق اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی مازندران، رقیه رحمانی سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان در مراسم تجلیل از دانش‌آموز دارای معلولیت که در مدرسه شاهد تحصیل می‌کند، با قدردانی از همراهی مدیرکل و کارکنان آموزش‌ و پرورش استان، گفت: امیدواریم با تاسی از راه شهدا بتوانیم اقدامات موثری برای جوانان، به‌ویژه جامعه هدف بهزیستی، در سطح استان انجام دهیم.

رحمانی با اشاره به شعار هفته افراد دارای معلولیت با عنوان «فراگیرسازی جامعه؛ تلفیق اجتماعی افراد دارای معلولیت» اظهار داشت: این مدرسه نمونه‌ای موفق از اجرای واقعی این شعار است و آموزش و پرورش در کنار بهزیستی گام‌های ارزشمندی در این زمینه برداشته است.

سرپرست بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه خدمات میز خدمت نباید صرفا مادی باشد، افزود: با همکاری آموزش‌ و پرورش، راه‌اندازی پاتوق سالمندی و سرای مهر و گفتگو با محوریت میز خدمت در مدارس می‌تواند زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط روانشناسان و مشاوران بهزیستی را فراهم کند.

وی تصریح کرد: ارتباط مستقیم دانش‌آموزان با روانشناسان موجب نیازسنجی دقیق‌تر و ارائه آموزش‌های هدفمند در مدارس خواهد شد.

رحمانی همچنین، دانش‌آموزان دارای معلولیت را الگوهایی برای توانمندسازی سایر دانش‌آموزان دانست و گفت: دانش‌آموزان با یک انگیزه می‌توانند مسیر موفقیت را پیدا کنند و بدانند که همواره حامیانی در کنار خود دارند.

وی با اشاره به اجرای فرآیند تلفیق اجتماعی در مدرسه شاهد، اظهار کرد: عملکرد این دانش آموز دارای معلولیت نشان داد که معلولیت مانعی برای رشد و موفقیت نیست و همه دانش‌آموزان باید از فرصت‌های برابر برخوردار باشند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی مازندران در پایان تاکید کرد: هدف ما تحقق عدالت اجتماعی است و امروز این مدرسه با فراهم‌کردن عدالت آموزشی، دسترس‌پذیری و فرصت‌های برابر برای فرزند ما، شایسته قدردانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد