معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات شعب اخذ رأی در هر شهرستان و مرکز استان باید تعیین شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام ، "سعید هژبری" روز سه شنبه در نشست هماهنگی پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندان استان در محل استانداری ایلام افزود: در این راستا فرمانداران موظفند در هر شهرستان یک شعبه را تدارک دیده تا زمینه مشارکت حداکثری و تسهیل حضور جانبازان، سالمندان و افراد دارای معلولیت در این حماسه ملی فراهم شود.

وی با تقدیر از دستگاه های اجرایی که در زمینه مناسب سازی اقدامهای موثر و مطلوب انجام داده، افزود: گزارش عملکرد کلیه دستگاه های عضو این ستاد تا پایان سال و در آخرین جلسه ستاد مناسب سازی جمع بندی و ارایه و در سطح عالی تا ضعیف جمع بندی و دستگاه هایی که در این زمینه کوتاهی کرده باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرد: این ارزیابی به همت فرمانداران نیز در سطح شهرستانها باید انجام و نتیجه را در آخرین نشست اعلام کنند.

هژبری به نقش و وظایف شهرداری ها در حوزه مناسب سازی اشاره کرد و گفت: اصلاح معابر وظیفه شهرداری ها بوده و در این زمینه باید در قالب مطالعه و مشاوره بصورت استاندارد انجام شود.

وی با اشاره به اخذ مجوز ورود ۱۳ دستگاه اتوبوس درون شهری برای استان گفت: حداقل ۲اتوبوس از این دستگاه ها برای سهولت تردد افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان باید مناسب سازی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام همچنین بر مناسب سازی حداقل یک فضای آموزشی برای سهولت تردد دانش آموزان دارای معلولیت تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تردد زائران اربعین حسینی در این استان، بر روند مناسب سازی اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و زیارتگاه های استان تاکید کرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه اکنون ۷۶دستگاه اجرایی عضو ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی و شورای سالمندان هستند، گفت: بر اساس ارزیابی انجام گرفته سال گذشته ۲۱ دستگاه اقدام های مناسبی داشته که خوشبختانه امسال به ۳۷دستگاه افزایش یافته اند.

"حسین نورعلیوند" بیان کرد: کلیه دستگاهها در این زمینه مشارکت داشته و با توجه به اینکه در جشنواره شهید رجایی مناسب سازی ادارات ۵۰ امتیاز دارد اقدام لازم برای کسب امتیاز را داشته باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: در این زمینه و به منظور سهولت تردد افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان شعب اخذ رأی در مرکز استان و کلیه شهرستانها پیش بینی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد