دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در راستای توانمند سازی دانشی و حرفه ای روان شناسان و مشاوران تحت نظارت در مراکز دولتی، دوره آموزشی اخلاق حرفه ای را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،  معصومه توکلی مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور؛ برگزاری دوره فوق را به عنوان یکی از مهم ترین و اساسی ترین ارکان توانمندسازی حرفه ای روان شناسان و مشاوران ضروری دانست و تاکید کرد: امروزه با توجه به مسائل بی‏شماری که در حوزه‏های مختلف (خانواده، ازدواج، شغل، تحصیل و...) وجود دارد، نیاز به خدمات روانشناختی و مشاوره مطالبه بسیاری از مردم است. در واقع انواع روان درمانی ها، مشاوره های فردی و آموزش های پیشگیرانه خدماتی هستند که در رشد و شکوفایی افراد و افزایش کیفیت زندگی انها موثر است لیکن اخلاق حرفه ای به عنوان زیربنا و پایه اصلی ارائه خدمات تخصصی می بایست مورد توجه ویژه باشد و روانشناسان و مشاوران در این رابطه مستمرا مورد بازآموزی و ارتقاء قرار گیرند.

وی افزود: صلاحیت و شایستگی روان شناسان و مشاوران شاغل در مراکز مشاوره، منوط به آگاهی کامل و عمل به استانداردهای مهم اخلاق حرفه ای و انجام مداخلات تخصصی بر مبنای آن می باشد که یکی از دغدغه های مهم دفتر مشاوره و امور روانشناختی است. در واقع روان شناسان و مشاوران بایستی مداخلات درمانی را بر پایه بسترها و اصول اخلاق حرفه ای به کار ببرند که برای آن آموزش دیده و تجربه کافی در آن زمینه دارند.

توکلی ادامه داد: صلاحیت حرفه ای روانشناس و مشاور شامل سه مولفه اساسی دانش، مهارت و مسئولیت پذیری می شود که با توجه به سیاست های دفتر مشاوره و امور روانشناختی در زمینه ساماندهی مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی، با برگزاری دوره های بازآموزی تخصصی، می توان در مسیر ارتقاء صلاحیت های حرفه ای اخلاقی  متخصصین حوزه سلامت روان  گام برداشت.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی معاونت سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این دوره آموزشی ۵۰ نفر از روان شناسان و مشاوران استان های تهران، قم، مازندران، گیلان و قزوین به صورت حضوری و ۱۱۸ نفر از روانشناسان استان های کل کشور به صورت آنلاین شرکت کردند.

گزارش حاکیست؛ در این دوره آموزشی، روان شناسان و مشاوران با مفاهیم تخصصی، استاندارد ها و اصول اخلاق حرفه ای به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای دانشی و اجرایی و کاربرد عملیاتی آن، آشنا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =