دوره آموزشی مددکاری اجتماعی "کار با گروه"

 دوره دو روزه‌ی آموزشی مددکاری اجتماعی "کار با گروه" با هدف آشنایی با کارکردهای گروه‌ها در حل مسائل و مشکلات بین فردی، مشکلات روانی_اجتماعی و اصلاح رفتار و باورهای کلیشه‌ای فرهنگی مددجویان تحت حمایت با تدریس دکتر کرمخانی و دکتر آزادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه؛
 
کرمخانی مددکار اجتماعی، جامعه‌شناس و یکی از مدرسین این دوره آموزشی، در مورد کارکردهای مثبت فعالیت گروهی با جامعه هدف بهزیستی می‌گوید:
یکی از روش‌های مددکاری اجتماعی علاوه بر مددکاری اجتماعی فردی و مددکاری اجتماعی جامعه‌ای، روش مددکاری گروهی است که به افراد دارای مشکلات یا نیازهای مشترک برای رسیدن به اهدافشان کمک می‌کند.

گروه از طریق اشتراک تجربیات اعضاء، ارتقاء دانش و آگاهی با تسهیل‌گری مددکار اجتماعی سریع‌تر به کشف لیاقت‌ها، شایستگی‌ها و توسعه استعدادها دست می‌یابد و زمینه را برای پذیرش مسئولیت‌های فردی و اجتماعی، بهبود روابط بین فردی، ارتقاء اعتماد به نفس، تغییر در نگرش و باورهای محدود کننده، اصلاح رفتار و ... فراهم می‌نماید.
 
در حقیقت فعالیت‌های گروهی فرصتی است تا افرادی که دارای نیازها و مسائل مشترک هستند از طریق کنش متقابل و با تجربه عملی، خیلی زودتر به خودشناسی رسیده و علاوه بر تغییر در رفتار، نگرش‌ها و باورهای خود، وظایف و مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را گسترش دهند.

از جمله این گروه‌ها در کار با جامعه هدف بهزیستی که در تغییر اعضاء خود بسیار کمک کننده هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
والدینِ کودکان معلول که از وجود این فرزندان احساس شرم و گناه می‌کنند، گروه معتادین گمنام، گروه کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان کار و خیابانی، گروه زنان سرپرست خانوار که احساس ناتوانی و شکست عمیق در اداره زندگی دارند، گروه فرزندان شبانه‌روزی که دارای اشتراک و تجربه فقدان والدین هستند، گروه معلولین با افکار ناکارآمد ناتوانی و ناامیدی، گروه سالمندان آزار دیده و تنها در مراکز و یا دختران فراری
و ...


برای پیوستن به کانال اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پیام‌رسان ایتا، اینجا را لمس کنید

کد خبر 99453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد