هم افزایی سازمان ها و گروه های مردمی برای حل مشکلات مردم

رئیس ستاد پذیرش و گروه های هدف بهزیستی کشور گفت: برقراری مستمری برای افراد پشت نوبت دریافت مستمری بهزیستی رضایتمندی جامعه هدف را در پی داشته و توانسته مراجعان به بهزیستی را کاهش دهد. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  سید جمال رحمانی در میز خدمت  اداره  بهزیستی استان زنجان همزمان با سفر ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دوره ی اول سفر های رئیس جمهور یکی از مهمترین درخواست های جامعه هدف بهزیستی برقراری مستمری بود، اعلام کرد: سالهای متمادی  یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی حل مشکل پشت نوبتی برقراری مستمری بود که خوشبختانه امسال با حمایت دولت و پیگیری های معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و دستگاه های ذیربط پشت نوبتی دریافت مستمری مددجویان بهزیستی به صفر رسیده است.

وی ستاد پذیرش را شنونده ی درخواست های عموم مردم عنوان کرد و گفت : ارتباط چهره به چهره با جامعه هدف اعم از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و سایر اقشار ازجمله برنامه های بهزیستی است و علاوه بر ملاقات های عمومی و هفتگی مدیران کل با مددجویان، برنامه های متعددی در این زمینه به مناسبت های مختلف طراحی و خدمت رسانی به شهروندان انجام می شود.

رئیس ستاد پذیرش و گروه های هدف بهزیستی کشور در خصوص نحوه ی پاسخدهی به جامعه هدف سازمان عنوان کرد: هر چه قدر سفرها ادامه پیدا میکند پاسخدهی به جامعه هدف  منسجم تر و مناسب تر می شود به طوری‌که بعد از پذیرش کد رهگیری در اختیار مراجعان قرار می گیرد و همکاران بلافاصله به بررسی مشکلات مراجعان خواهند پرداخت.

وی  بیشترین مشکلات مطرح شده در حوزه ی میز خدمت را اشتغال، مسکن، درمان و مشکلات معیشتی عنوان کرد و افزود: اقدامات بسیار موثری در حوزه ی تامین مسکن و اشتغال مددجویان صورت گرفته و دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه ی مسکن مددجویان علی الخصوص تامین مسکن افراد دارای دومعلول انجام داده است و برای افرادی که دارای زمینه های اشتغال و کارآفرینی هستند تسهیلات اشتغال زایی خوبی را در نظر گرفته است.

رحمانی در خصوص تامین معیشت و لوازم ضروری زندگی و هزینه های درمانی مددجویان، ظرفیت های اجتماعی را دخیل دانست و گفت: همکاری های بین بخشی بین سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان، گروه های جهادی و ظرفیت های اجتماعی از خیران می تواند سازمان را در امر خدمت رسانی به جامعه هدف یاری رساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تفاوت معناداری در خصوص نوع درخواست ها و مشکلات مراجعان در میز خدمت دائمی استانها و سفر ریاست جمهوری وجود ندارد، تصریح کرد: استقرار میز خدمت در مراکز استان های قبل از سفر رئیس جمهور به عنوان صدای مردم، سبب می شود مردم درخواست های خود را از بالاترین مقام اجرایی کشور داشته باشند و روند رسیدگی به درخواست ها سریعتر انجام شده  و مسائل و مشکلات هر منطقه به صورت بومی احصاء شود و حل مشکلات جامعه هدف با تدابیر بهتری انجام شود.

وی خاطرنشان ساخت: استان زنجان از جمله استان های خوب کشور در زمینه شاخص های عمومی و اختصاصی و ارزیابی عملکرد است و بر اساس ارزشیابی شش ماهه اول امسال در زمینه ی پاسخدهی به مراجعان در قالب میز خدمت، حضور در سامانه سامد، ملاقات های عمومی با جامعه هدف و... رتبه ی خوبی را کسب نموده است.

کد خبر 99059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد