بهزیستی ۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه را رقم زد 

سرپرست بهزیستی استان زنجان از رونمائی  مجموعه آموزشی ۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه خبر داد و گفت:  این مجموعه آموزشی تخصصی پیشگیری از طلاق است و در راستای تحکیم بنیان خانواده تهیه شده که هدف اصلی این برنامه کاهش عوامل خطرزای شناخته‌شده و افزایش عوامل حفاظتی در میان زوجین است و زوجین مهارتهای زندگی را در قالب بسته ی آموزشی فرا می گیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در مراسم رونمائی از کتاب "۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه" با حضور مدیرکل دفتر مشاوره و راهنمائی بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین استانی عنوان کرد: برنامه آموزشی این کتاب  شامل ۱۲ ساعت  است که بستر لازم برای مهم ترین مهارت­های ضروری رابطه زوجی موفق را با استفاده از آزمون های رابطه، تمرین های پایانی و اشاره به مهم ترین نکات در هر فصل یا ساعت، فراهم می­ آورد.

خدابنده لو ادامه داد: برنامه در سه فاز اجرایی شامل فاز اول تبدیل محتوای کتاب آموزشی مذکور در قالب پکیج آموزشی صوتی تصویری و بومی سازی کلیپ آموزشی و فاز دوم تولید و تکثیر پکیج آموزشی صوتی تصویری، تهیه و تدوین کتاب راهنمای مربیان و تهیه و تدوین کتاب کار  و فاز سوم پس از توزیع محتواهای آموزشی به استان ها برگزاری کارگاه آموزشی است که این مجموعه آموزشی در کنار هم می تواند کمک بسیاری در تحکیم و غنی ­سازی رابطه زوجی داشته باشد.

سرپرست بهزیستی بیان کرد: اثر بخشی این برنامه بر احتمال کاهش طلاق، مهارت آموزی، افزایش رضایت و تعهد زناشویی طی مطالعاتی در فرهنگ های مختلف نشان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه رویکرد­های پیشگیرانه بیشتر موردتوجه محققان زوج­ درمانی و خانواده‌درمانی است، تصریح کرد:  برنامه‌های آموزش ازدواج،  برنامه‌هایی پیشگیرانه است که هدف آن مجهز نمودن زوجین به دانش و مهارت‌هایی است که به آن‌ها در حفظ و بهبود رابطه‌شان در زمان تأهل یاری ‌رساند .

خدابنده لو با اشاره به اینکه برنامه آموزش پیش از ازدواج از سال ۱۳۸۱ توسط معاونت امور فرهنگی و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با هدف افزایش میزان اطلاعات، دانش مهارت و قابلیت فراگیران در امر انتخاب همسر طراحی و تدوین  و به افراد ارائه می‌شود، افزود: آموزش‌های پیش از ازدواج، آماده‌سازی افراد برای ازدواج  موفق و تشکیل خانواده را مدنظر دارد.

وی افزود: این برنامه در سال گذشته نیز توسط مدرسین و آموزشگران مجرب و آموزش دیده در مدارس، دانشگاه ها ، مساجد، محلات و  مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی) و... جهت مخاطبین اصلی و گروه هدف برنامه به صورت رایگان  اجرا شد.

سرپرست بهزیستی یادآور شد: بهزیستی، زوج‌های نیازمندی که در پرداخت هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج مشکل دارند را پشتیبانی می‌کند تا بتوانند در مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی غیردولتی این سازمان نیز به صورت رایگان از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره‌مند شوند.

گفتنی است کتاب ۱۲ ساعت تا ازدواجی باشکوه به سفارش دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی بهزیستی کشور و تحت نظارت معاونت امور توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان زنجان و به همت دکتر الهام فتحی دارای مدرک تخصصی برنامه PREP و آموزش دیده زیر نظر دکتر مارکمن و دکتر استنلی(نویسندگان کتاب) در دانشگاه دنور و دکتر ابوالفضل حاتمی ورزنه عضو هیئت علمی دانشگاه، متخصص ازدواج و خانواده و دکتر فرحناز رستمی ترجمه و به چاپ رسیده است.

کد خبر 98557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد