بویین میاندشت| اجرای طرح غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم

رئیس اداره بهزیستی از بهره‌مندی ۶۵۰ کودک ۳-۶ سال در برنامه غربالگری بینایی در این شهرستان خبر داد.

  به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بویین میاندشت، حسن خلیلی با اعلام اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور و بهره‌مندی ۶۵۰ کودک ۳-۶ سال در طرح بینایی سنجی گفت: تشخیص به موقع تنبلی چشم، راهی موثر برای پیشگیری از بروز معلولیت است.

وی با تاکید بر ضرورت انجام بینایی‌سنجی کودکان افزود: ۳- ۶ سال سن طلایی تشخیص تنبلی چشم محسوب می‌شود و در صورتی که کودک مشکل بینایی داشته باشد خانواده فرصت دارند تا برای رفع مشکل چشم کودک خود اقدام نمایند.

رئیس بهزیستی شهرستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۶۵۰ نفر از کودکان در سطح اول مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۳۵ نفر از کودکان مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و جهت ارائه خدمات درمانی به اپتومتریست ارجاع داده خواهند شد و در صورت نیاز مداخلات لازم برای مشکلات بینایی و درمان تخصصی صورت می‌پذیرد.

خلیلی یادآور شد: انجام غربالگری بینایی در شهرستان با حضور کودکان در پایگاه دائمی و همچنین به صورت سیار و مراجعه به مناطق روستایی با همکاری خانه‌های بهداشت صورت پذیرفته است.

 وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۸۰۰ نفر از کودکان تحت پوشش این برنامه قرار گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان در پایان با اشاره به ادامه اجرای این طرح تا پایان سال گفت: افراد می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۳۱۵۷۵۲۲۲۰۱ داخلی ۲ و همچنین با مراجعه به اداره بهزیستی بویین میاندشت از سلامت چشمان فرزندان خود اطمینان حاصل نمایند.

کد خبر 98483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد