گلپایگان|  برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان

نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گلپایگان در سال جاری به ریاست فرماندار و رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گلپایگان و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، محور موضوعات مطرح شده در نهمین جلسه این شورا بررسی شیوع مصرف مواد مخدر در سنین زیر ۱۸ سال و بررسی مشکلات راه انداری کمپ ترک اعتیاد بود.

فرماندار شهرستان، ضمن تشکر از پیگیری‌های اداره بهزیستی جهت ایجاد کمپ در شهرستان گفت: تلاش در جهت رفع معضل اعتیاد و همچنین ایجاد مرکز مناسب ترک اعتیاد در شهرستان گامی در جهت سالم‌سازی اجتماعی و همچنین کمک به امنیت می‌باشد.

عسگریان از معاون اجتماعی و سیاسی خود خواست که پیگیری‌های لازم جهت تاسیس کمپ انجام شود.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی گلپایگان نیز گفت: مهمترین مشکل برای ایجاد کمپ در شهرستان برای متقاضیان، عدم تناسب ساختمان‌های معرفی شده با فعالیت‌های مرکز و اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده از طرف بهزیستی در سیر درمان مراجعه‌کنندگان است.

طبرزدی‌پور افزود: ساختمان موجود در روستای رباط سرخ هم برای ادامه فعالیت در آن نیاز به بازسازی و ایجاد فضاهای مناسب با دستورالعمل‌ها را دارد.

وی، عدم تطابق مدارک تحصیلی متقاضیان با دستورالعمل احداث مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد را یکی دیگر از موانع در خصوص دریافت مجوز احداث مرکز دانست. 

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی گلپایگان در ادامه مشارکت بیشتر اعضاء شورا را در جهت اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد خواستار شد و گفت: اجرای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور یکی از اقدامات کاربردی و مناسب برای پیشگیری از اعتیاد خصوصا در سنین پایین می‌باشد و اداره بهزیستی جهت تشکیل و آموزش گروه‌های اجتماع محور و اجرای آن در محلات و خصوصا روستاها با کمک بخشداری و دهیاران آمادگی لازم را دارد.

طبرزدی پور نقش آموزش و آگاه‌سازی را درکاهش این معضل اجتماعی بسیار پررنگ دانست و خواستار افزایش آموزش در مدارس و کارخانجات و روستاها جهت آگاه سازی با عواقب این معضل شد.

کد خبر 98477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد