برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان بهزیستی کشور تدوین می شود

برنامه راهبردی و عملیاتی سازمان بهزیستی کشور در کلیه لایه های مدیریتی شهرستان، استان، گروهها و ادارات، دفاتر، معاونت ها و مراکز و در نهایت کل سازمان تدوین می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، عبدالله کرم زاده رئیس مرکز برنامه ریزی ،فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت :در سال های اخیر شاهد تغییرات اجتماعی و جمعیتی گسترده ای در سطح جامعه هستیم که  این تغییرات اجتماعی پیامدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و ابعاد خرد و کلانی را درکشور به همراه می آورد.

وی افزود:معضلات و مشکلات پیش آمده به دنبال بروز این تغییرات، تأثیراتی را بر کیفیت زیست گروه های مختلف جامعه بر جای می گذارد که فقر، به حاشیه رانده شدن، آسیب های اجتماعی از پیامدهای این تغییرات به ویژه برای افراد و گروههای خاص اجتماعی و جامعه هدف سازمان بهزیستی است. 

کرم زاده گفت:با توجه به نقش دولت در استقرار عدالت اجتماعی و توسعه رفاه عمومی طی سالهای اجرای برنامه های توسعه، پرداختن به نظام برنامه ریزی مبتنی بر شواهد  با رویکرد کاهش فقر و توجه به اقشار ضعیف و کم برخوردار امری لازم و ضروری است.

وی افزود:ضرورت دارد جهت هدایت منابع عمومی، بهره مندی از ظرفیت های اجتماعی برای ارتقاء وضعیت معیشتی و رفاهی این اقشار، اقدامات لازم صورت پذیرد.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که برنامه ریزی، فرآیند انتخاب اهداف درست و راه های درست برای دستیابی به اهداف است، گفت:برنامه ریزی با تمرکز بر اهداف سازمانی و تعیین استراتژی ها و روش های مناسب دستیابی به اهداف سازمانی و اولویت بندی بر اساس زیست بوم و آمایش سرزمینی، احتمال رسیدن به اهداف را از طریق تنظیم فعالیت ها افزایش می دهد. علاوه بر این، برنامه ریزی با تخصیص صحیح منابع و جلوگیری از دوباره کاری ها منجر به استفاده ی صحیح از منابع سازمانی می شود.

وی افزود:سازمان بهزیستی یکی از سازمان های دولتی مهم ارایه دهنده خدمات رفاه اجتماعی کشور است و این سازمان به عنوان سازمانی تخصصی و حرفه ای در حوزه ی ارایه خدمات اجتماعی، نیازمند توجه مستمر به عوامل محیطی موثر است. 

کرم زاده گفت:بی توجهی به برنامه ریزی استراتژیک در این سازمان، اتلاف زمان و منابع، کاهش کارایی و بهره وری سازمانی و در نهایت کاهش رضایت شغلی کارکنان و عدم تحقق اهداف سازمانی را در پی خواهد داشت. وجود برنامه به مشخص شدن مسیر فعالیتهای سازمان گسترد ای مانند سازمان بهزیستی کشور و هماهنگی بین واحدهای تابع آن کمک می کند و از اعمال برنامه های سلیقه ای در حوزه های مختلف جلوگیری می کند.

وی افزود:با توجه به این موارد و عنایت به اتمام بازه زمانی برنامه ششم توسعه، تغییر و تحولات محیطی درون و برون سازمانی،  بهزیستی کشور در فصل نوین نظام برنامه ریزی بنا دارد "سند راهبردی و عملیاتی" را  با لحاظ و شناخت از سیاستها و اسناد بالادستی، ویژگی های جمعیت شناختی، بوم شناختی و مباحث آمایش سرزمینی و با بهره گیری و اتکاء به تجارب ارزشمند مدیران، کارشناسان، شرکای کاری و متخصصان درون و برون سازمانی؛ تهیه نماید. 

کرم زاده گفت:به منظور اهتمام به تحقق "سازمان نسل نو"، در این برهه از زمان، مدیران سازمان بهزیستی کشور باید توجه بیشتری به تدوین و اجرای این برنامه مبذول دارند.

وی افزود:چالش های تدوین برنامه استراتژیک در صورتی که به خوبی مدیریت نشوند، مشکلات زیادی بر سر راه اجرای برنامه ایجاد خواهد کرد که تعهد مدیران ارشد سازمان، مدیریت و رهبری قوی، ایجاد فرهنگ مشارکتی، آموزش و توانمندسازی کارکنان و تأمین منابع مورد نیاز در اجرای موفقیت آمیز برنامه استراتژیک در سازمان بهزیستی کشور نقش بسزایی خواهد داشت. 

کد خبر 98016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =