جذب ۵۰۰ تسهیلگر اشتغال برای مددجویان بهزیستی

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور از ورود ۵۰۰ تسهیل‌گر شغلی بهزیستی برای پایداری اشتغال مددجویان این سازمان خبر داد و گفت: فرایند جذب تسهیلگران از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا، محسن ایروانی افزود: در راستای تکمیل زیرساخت‌های نظام ارائه خدمات اشتغال، در هر شهرستان قرار است یک نفر کار پشتیبانی شغلی را انجام دهد تا به پایدارسازی اشتغال کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مددجویی که خدمت و تسهیلات اشتغال دریافت می‌کند باید ۶ ماه تا یک سال از پشتیبانی و حمایت شغلی برخوردار باشد که تا به حال اینگونه نبوده است. پشتیبانی شغلی، مشاوره، راهنمایی و تسهیل‌گری شغلی را نیز شامل می‌شود تا این افراد رها نشوند که زود شغل خود را از دست دهند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: فرایند جذب و آموزش تسهیلگران شغلی به خاطر مواردی مانند غربالگری و کارورزی، طولانی است. این تسهیلگران از سوی بخش غیردولتی و مراکز مثبت زندگی سازمان بهزیستی کشور جذب می‌شوند و اعتبار خدمات تسهیل‌گران شغلی را دولت تامین کرده است.

ایروانی با تاکید بر اینکه چندین بار اعلام شده که وام اشتغال باعث قطع شدن مستمری نمی‌شود، افزود: تاکنون سطوح پایین ارائه خدمت و ساختار پشتیبانی شغلی را برای مددجویان نداشتیم و به همین علت با طراحی نظام تسهیلگران شغلی و اضافه کردن آنها به بخش اشتغال، می‌خواهیم جلوی نقصی را که تا به حال وجود داشته است، بگیریم و به پایداری و تثبیت شغلی مددجویان بهزیستی کمک کنیم.

وی درباره تعداد مددجویانی که با وجود دریافت وام اشتغال، دچار ورشکستگی می‌شوند یا به پایداری شغلی نمی‌رسند، گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما عده زیادی هستند که دچار این فرایند می‌شوند چون نمی‌توانند رقابت کنند. به طور مثال، آنها محصولی را تولید می‌کنند اما در رقابت با بخش‌های تولیدی بزرگ دچار مشکل می‌شوند. در چنین موقعیت‌هایی، پشتیبانی شغلی می‌تواند به مددجو آموزش دهد، چطور محصول خود را در شبکه‌های مجازی عرضه کنند و فروش اینترنتی داشته باشند. این مساله در طولانی مدت به مددجویان، کمک زیادی می‌کند.

راه‌اندازی سامانه اشتغال مددجویان بهزیستی تا سه ماه آینده

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: بخشی از آموزشگران تسهیلگران شغلی از بدنه بهزیستی و بخشی دیگر مدرسان بیرونی از جمله اساتید دانشگاهی و جهاد دانشگاهی هستند.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: تاکنون سامانه اشتغال نداشتیم اما از ۲ ماه پیش برنامه‌نویس‌ها روی این سامانه کار می‌کنند. اکنون مرحله نخست این سامانه آماده شده است که مرتبط با شناسایی، ارزیابی اولیه و نیازسنجی است.

با سامانه اشتغال، اطلاعات شغلی مددجویان دقیق می‌شود تا بتوانیم بودجه‌بندی صحیحی در زمینه اشتغال انجام دهیم

ایروانی خاطرنشان کرد: سامانه اشتغال به صورت کامل تا سه ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. این سامانه، بانک اطلاعاتی و ابزاری برای مدیریت است. نظارت بهزیستی بر بخش اشتغال مددجویان و نیازسنجی با استفاده از این سامانه بهتر می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون نمی‌دانیم در سراسر کشور چقدر مددجوی بیکار داریم، افزود: با راه‌اندازی سامانه اشتغال، اطلاعات شغلی مددجویان دقیق می‌شود و ابزاری می‌شود تا بتوانیم بودجه‌بندی صحیحی در زمینه اشتغال مددجویان انجام دهیم.

معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور یادآورشد: در این سامانه اطلاعات و فرم ارزیابی مددجویان شاغل و بیکار ۱۸ تا ۶۵ سال، تکمیل می‌شود تا مشخص شود افراد به چه شغلی علاقه دارند. ورود اطلاعات از اول دی ماه آغاز می‌شود.

کد خبر 97435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد