شهرضا| یک سوال بپرس یک زندگی را نجات بده

کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی با رویکرد برنامه بتا ویژه پرسنل مراکز شبانه‌روزی توانبخشی توسط کارشناس دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی، در راستای اجرای یکی از اهداف اختصاصی برنامه کشوری پیشگیری از خودکشی شامل آموزش و بازآموزی کارکنان بهداشتی، درمانی و افراد کلیدی موثر در مراکز بهزیستی کارگاه آموزشی پیشگیری از خودکشی با حضور مدیران، کارکنان و مسئولان فنی و پرستاران مراکز تحت نظارت در سالن اجتماعات اداره برگزار شد.

کارشناس پیشگیری اداره بهزیستی در تشریح این کارگاه گفت: شعار برنامه بتا "یک سوال بپرس یک زندگی را نجات بده" است و بتا  مخفف کلمات بپرس، ترغیب کن و ارجاع بده می‌باشد و به این منظور طراحی شده که به عموم مردم آموزش دهد که چگونه به شخصی که در معرض خطر خودکشی است کمک کنند.
آزاده شفی ادامه داد: اساس این برنامه این است که نسبت به مسائل و مصیبت‌های همنوعان خود حساس باشیم و در صورت لزوم از آنان درباره مشکلات زندگی بویژه خودکشی بپرسیم و پس از پی بردن به مشکلات دوستان و عزیزانمان آنان را ترغیب کنیم تا در صدد حل مشکلات خود برآیند و در صورت لزوم آنان را به منابع حمایتی مورد وثوق ازجمله مراکز مشاوره ارجاع دهیم.
وی در پایان افزود: بتا نوعی مشاوره و یا درمان نیست بلکه بتا در نظر دارد امید را از طریق اقدامات مثبت القا کند و برای آموزش به کسانی در نظر گرفته شده است که در موقعیتی قرار دارند که می‌توانید نشانه‌های خطر، سرنخ‌ها و پیام‌هایی را که افراد خودکشی‌گرا می‌دهند تشخیص دهند تا با تمام توان برای پیشگیری از یک تراژدی احتمالی اقدام کنند.

شهرضا| یک سوال بپرس یک زندگی را نجات بده

شهرضا| یک سوال بپرس یک زندگی را نجات بده

شهرضا| یک سوال بپرس یک زندگی را نجات بده

کد خبر 96922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد