رسانه| تخصیص ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض در ساخت مسکن مددجویان بهزیستی استان بوشهر

معاون بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه اکنون در قالب خود مالکی ساخت ۵۷۳ واحد مسکونی ویژه خانوارهای تحت پوشش آغاز شده است، گفت: از تصویب پرداخت ۲۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض تاکنون ۱۱ میلیارد تومان آن پرداخت گردیده است.

علیرضا هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر یکی از مأموریت‌های مهم سازمان بهزیستی اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی جامعه هدف دانست و اظهار داشت: در این راستا تسهیلات اعتباری از محل جز 3 و 4 تبصره 18 مصوب و در سال جاری تاکنون 30 میلیارد تومان پرداخت شده است.  تسهیلات یادشده به 458 نفر که 315 نفر آنان مربوط به معلولان است پرداخت و در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.  در سال جاری تاکنون 85 واحد مسکونی خود مالکی ساخته و واگذار شده است.

وی با بیان اینکه اکنون در قالب نهضت ملی مسکن ساخت 573 واحد مسکونی ویژه خانوارهای تحت پوشش آغاز شده است گفت: این طرح‌ها در قالب خود مالکی با مشارکت مددجویان در دست اجرا است که 55 واحد در مرحله پی‌کنی، 399 واحد اسکلت‌بندی، 187 واحد مسکن در مرحله نازک‌کاری است.

معاون مشارکت‌ها، اشتغال، مسکن و مراکز غیردولتی بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه 700 واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در مرحله تایید نهایی، افتتاح حساب و تخصیص پروژه است اضافه کرد: از این تعداد 325 واحد مسکونی در حال تخصص پروژه و در مرحله انعقاد قرارداد است.  در سال جاری ساخت 195 پروژه مسکونی تامین اعتبار شده که حدود  70 درصد آن متعلق به معلولان است.

هوشیار کمک بلاعوض سازمان بهزیستی در تهیه و ساخت مسکن مددجویان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: برای کمک به جامعه هدف در تامین مسکن امسال تاکنون معادل 24 میلیارد تومان مستندات ارسالی و تایید شده از دبیرخانه مسکن سازمان بهزیستی کشور  تاکنون 11 میلیارد تومان بلاعوض تخصیص  و پرداخت شده است.  برای هر خانوار دارای معلول 18 سال به بالا و زن سرپرست خانواده 100 میلیون تومان و برای خانواده‌های دارای 2 معلول 200 میلیون تومان کمک بلاعوض در ساخت مسکن پرداخت می‌شود.

کد خبر 96913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد