دیدار صمیمی وزیر رفاه با افراد دارای معلولیت و جامعه هدف سازمان بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه خود به شهرستان طالقان، هم زمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان البرز با حضور در مجتمع آموزشی و نیکوکاری«رعد» شهرستان طالقان با افراد دارای معلولیت و جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور دیداری چهره به چهره و صمیمی داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،«سید صولت مرتضوی»، مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد را یک الگوی کامل در آموزش توان‌یابان، افراد دارای معلولیت و جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور دانست.

 ساخت این‌مجتمع آموزشی و نیکوکاری اوایل دهه ۶۰ برای ارایه خدمات به توان‌یابان و افراد دارای معلولیت،جامعه هدف سازمان‌بهزیستی کشور، با همت و همدلی انسان‌های نیکوکار آغاز شد.

این مجتمع هم اکنون دارای یک مرکز آموزش علمی کاربردی، سالن همایش، مرکز توانبخشی، سالن غذاخوری، کلاس ها و کارگاه های آموزشی است که با هدف آموزش‌های رایگانِ فنی و حرفه ای به توان‌یابان فعال است. 

دشواری های ادامه تحصیل معلولان جسمی ـ حرکتی در مراکز دانشگاهی باعث شده است این مجتمع نیکوکاری نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان‌یابان کشور را در سال ۱۳۹۰ تأسیس کند.

 بر اساس این گزارش، در این مجتمع علاوه بر آموزش فنی و حرفه‌ای خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاری، مشاوره، کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارایه می شود. 

هم زمان سازی فرایندهای آموزش،کارورزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت منجر به ایجاد اشتغال در این مرکز شده است.

ایجاد انگیزه،خودباوری، استقلال مالی، حضور اجتماعی افراددارای معلولیت، مشارکت و مسئولیت پذیری از اهداف و ارزش‌های مجتمع رعد به شمار می رود. 

کارآموزان این موسسه می توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات این مجتمع بهره مند شوند.

 اداره کل بهزیستی استان البرز با تخصیص یارانه مراکز دولتی، حمایت های مستمر خود را از این مرکز ادامه می دهد.

 بر اساس این گزارش، بخشی از هزینه های این مجتمع نیز از محل کمک های نیکوکاران تامین می شود.

کد خبر 96893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد