رسانه| دشتستان| پرداخت بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی به معلولین دشتستانی+ تصاویر

رئیس اداره بهزیستی دشتستان از پرداخت ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به معلولین این شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، جعفر کمالی در نشست خبری روز چهارشنبه 15 آذرماه به مناسبت هفته معلولین هدف از این هفته را افزایش آگاهی مردم در خدمت‌رسانی به معلولین است عنوان کرد و اظهار داشت: معلول کسی است که دارای پنج عارضه چشمی، شنوایی، جسمی و حرکتی، ذهنی و بیماران روانی در بدنش باشد.
وی بابیان اینکه در دشتستان ۷۸۳۱ معلول وجود دارد اضافه کرد: از این تعداد ۴۱۸۵ نفر مستمری‌بگیر که ۴۸۴ نفر علاوه بر مستمری حق پرستاری می‌گیرند.
کمالی با اشاره به اینکه 28 جلسه کمیسیون توان‌بخشی در دشتستان تشکیل‌شده است ابراز داشت: از 810 پرونده معلولین که در این کمیسیون شرکت داده شد ۵۶۸ نفر معلول جدید پذیرش شدند.
وی بیش‌ترین معلول در دشتستان را معلول جسمی و حرکتی است عنوان کرد و اذعان داشت: دو هزار و 330 معلول جسمی حرکتی است که یک هزار و 432 نفر آن مرد و مابقی زن هستند.
وی در ادامه بیان داشت: ۱۲۴ معلول ضایعه نخایی در دشتستان، 210 خانواده دو معلولی، 65 خانواده 3 معلولی، 42 خانواده 4 معلولی، 3 خانواده پنج معلولی در دشتستان وجود دارد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در خصوص مراکز شبانه‌روزی و روزانه در دشتستان که وظیفه خدمت‌رسانی دارند گفت: دو مرکز شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان خلیج‌فارس و سالمندان در دشتستان وجود دارد.
وی بابیان اینکه در مرکز شبانه‌روزی بیماران اعصاب و روان خلیج‌فارس 128 بیمار وجود دارد که 23 نفر آن مجهول هستند گفت: ماهیانه 540 میلیون تومان به مرکز خلیج‌فارس برای ارائه خدمات پرداخت‌شده که در سال جاری 4 میلیارد و 320 میلیون وتومان پرداخت‌شده است.
وی در خصوص خدمات ارائه‌شده در مرکز شبانه‌روزی سالمندان بیان داشت: این مرکز دارای 45 نفر سالمند بوده که 13 نفر آن مجهول هستند ماهیانه 175 میلیون تومان به مرکز شبانه‌روزی سالمندان پرداخت‌شده که در سال جاری 8 میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت‌شده است.

کمالی از وجود 4 مرکز روزانه در دشتستان خبر داد و گفت: این مراکز خدمات حرفه‌آموزی ارائه می‌دهند و در بحث آموزش به کودکان فعالیت دارند.
وی تصریح کرد: این مراکز 137 معلول آموزش پذیر شده‌اند که ماهیانه 181 میلیون تومان و در سال جاری یک میلیارد و 448 میلیون تومان به این مراکز برای ارائه خدمات پرداخت‌شده است.
وی در خصوص طرح توانمندسازی معلولین در منزل اذعان داشت: 80 نفر در این طرح خدمات مراقبت از قبیل فیزیوتراپی در منزل و آموزش خانواده‌ها را انجام می‌دهند که ماهیانه 96 میلیون تومان به آن‌ها پرداخت می‌شود.
این مسئول در خصوص اقدامات انجام‌شده درزمینهٔ مناسب‌سازی فضاهای عمومی و ادارات بیان داشت: کمیته مناسب‌سازی ادارات به ریاست فرماندار در خصوص مناسب‌سازی ادارات را پیگیری می‌کند.
وی تأکید کرد: در سال جاری منزل 22 معلول با اعتبار 80 میلیون تومان مناسب‌سازی شده‌اند.
کمالی در خصوص اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه گفت: 93 روستا با جمعیت 79929 نفر جمعیت تحت پوشش cbr یا طرح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه هستند و تا الآن 270 میلیون تومان با اعتبار 270 میلیون تومان هزینه شده است.
وی در خصوص تأمین مسکن معلولین در شهرستان بیان داشت: 81 معلول در دشتستان که 51 نفر شهری و 30 نفر در روستا در سال جاری 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بلاعوض پرداخت‌شده است.
وی با اشاره به اینکه برای 96 معلول پرونده تأمین مسکن تشکیل‌شده است تأکید کرد: در سال جاری به 26 معلول تسهیلات ودیعه مسکن با اعتبار یک میلیارد و 460 میلیون تومان پرداخت‌شده است.
وی بابیان اینکه پروژه 24 واحدی مسکن در سال گذشته کلنگ زده شد تأکید کرد: اولویت واگذاری این واحدها به خانواده دو معلول به بالا بود که 11 واحد آن واگذارشده است.
وی از انجام 97 انشعاب آب، برق و گاز به خانواده‌های معلولین در سال جاری خبر داد و بیان داشت: 56 فقره پروانه ساختمانی و 50 گواهی فنی و حرفه‌ای در سال جاری برای معلولین صادرشده است.
رئیس اداره بهزیستی دشتستان در خصوص پرداخت تسهیلات به معلولان این شهرستان اذعان داشت: 64 معلول در شهرهای دشتستان تسهیلات با اعتبار 3 میلیارد و 750 میلیون تومان و در روستاها 25 معلول تسهیلات بالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی پرداخت‌شده است.
وی از پرداخت جهیزیه به 30 معلول به مبلغ 445 میلیون تومان در سال جاری خبر داد و بیان داشت: در طول همین زمان 21 معلول تسهیلات ازدواج پرداخت‌شده است.
وی در خصوص افتخارات کسب‌شده توسط معلولین ورزشکار گفت: هفت نفر از ورزشکاران معلول در رشته‌های مختلف مقام کسب کرده‌اند که 3 نفر آن در مسابقات آسیایی بوده‌اند.
کمالی بابیان اینکه شهر برازجان به شهر بدون مانع تبدیل‌شده است اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی برای دستگاه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و 100 نمره از این جشنواره به مناسب‌سازی ادارات با مدیریت بهزیستی دشتستان تخصیص داده‌شده است.
وی بابیان اینکه ادارات بنیاد شهید و ثبت احوال بهترین نمره را در مناسب‌سازی ادارات گرفته‌اند تأکید کرد: بسیاری از اماکن دولتی نمره خوبی برای مناسب‌سازی نگرفته‌اند.
وی بابیان اینکه 20 معلول در اداره بهزیستی دشتستان اشتغال دارند بیان داشت: دو روستای میاندشت و بشیرآباد دارای بیش‌ترین معلولین به نسبت جمعیت در شهرستان هستند که با فعال کردن cbr به‌طور ویژه خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

کد خبر 96609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد