سمینار علمی،آموزشی ویژه افراد دارای معلولیت در اهواز برگزار شد

صبح امروز ۱۵ آذر ماه،به مناسبت هفته افراد دارای معلولیت با حضور مدیر کل بهزیستی خوزستان و جمعی از معلولان و به همت انجمن جامعه معلولان استان سمینار علمی،آموزشی ویژه افراد دارای معلولیت در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان ،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی استان خوزستان در این سمینار ،ضمن تبریک هفته افراد دارای معلولیت و تشریح  خدمات بهزیستی در حوزه معلولان  بیان کرد: برگزاری سمینارهای علمی و آموزشی و آموزش مهارتهای زندگی و فنی و حرفه ای به منظور توانمند سازی افراد دارای معلولیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کریمیان با اشاره به میزان بالای  معلولیت در استان گفت :به منظور پیشگیری از معلولیتها ۸ مرکز مشاوره ژنتیک تحت نظارت بهزیستی خوزستان  با هدف کاهش شیوع و بروز معلولیتهای ناشی از اختلالات ژنتیک و مادر زادی  و به منظور ارائه خدمات مشاوره ژنتیک با کیفیت بالا  در استان  فعالیت می کنند و ۳آزمایشگاه تخصصی نیز  جهت انجام آزمایشات تخصصی  در استان با بهزیستی همکاری می کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرای طرح های پیشگیری از معلولیت ها  افزود: برنامه غربالگری شنوایی نوزادان واجرای طرح تنبلی چشم در کودکان توسط بهزیستی در کاهش بروز سطح معلولیت ها تاثیر بسزایی دارد.

مدیر کل بهزیستی خوزستان  خاطر نشان کرد: در دو سال اخیر اقدامات خوبی از جمله تحت پوشش قرار گیری تمامی معلولان پشت نوبت  و افزایش دو برابری مستمری آنها  صورت گرفت و برای اولین بار آزمون ویژه استخدام معلولان  و صدور مجوز جذب ۴۳۰۰ فرد دارای معلولیت در دستگاههای اجرایی  در سطح کشور برگزار می شود.

کریمیان در پایان با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین اشغالی  و محکوم کردن  جنایات رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: متاسفانه روزانه در مقابل چشم جهانیان و سکوت سازمانهای بین المللی و حقوق بشری  ،کودکان و افراد زیادی در اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه معلول می شوند.

شایان ذکر است در این سمینار سه نفر از اساتید دعوت شده در رابطه با کسب و کار و اشتغال معلولان،روانشناسی معلولان و نحوه تعامل با آنها،مهارت آموزی و راههای کسب موفقیت و توانممند شدن و حقوق شهروندی و قوانین مربوط به افراد دارای معلولیت سخنرانی کردند.

کد خبر 96543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد