بیش از ۱۸ هزار فرد دارای معلولیت تحت‌ پوشش بهزیستی است

 سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: تعداد۱۸ هزار و ۸۷۳ مددجو در حوزه توانبخشی تحت پوشش بهزیستی است و ماهانه به ۱۶ هزار و ۴۸۸ نفر از آنها بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال مستمری پرداخت می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده در مراسم بزرگداشت هفته افراد دارای معلولیت گفت:بهزیستی در کنار تامین سایر نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش تلاش می‌کند تا افراد دارای معلولیت حداکثر دسترسی به امکانات جامعه را داشته باشند.

وی افزود: حمایت های مستمر، ایجاد و تقویت یا توسعه فرصتهای شغلی از طریق تسهیلات بانکی بصورت خوداشتغالی یا کارفرمایی و تامین مسکن جامعه هدف از موفق‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی ۱۵۰ وظیفه وخدمت به مدد جویان ارائه می‌دهد که در حوزه های مختلف اشتغال، درمان، پیشگیری و مراکزنگهداری روزانه و شبانه و ... است.

وی افزود: بیش از یک هزار و ۱۰۰ مددجو در استان شناسایی شده‌اند که توانایی مراجعه به مراکز بهزیستی را ندارند. به همین دلیل یکی از برنامه‌ها، رفتن به سراغ این افراد و ارائه خدمات به آنهاست.

 خدابنده‌لو با بیان اینکه افراد دارای معلولیت نیازی به ترحم ندارند و خود دارای توانایی‌های خاصی هستند، ادامه داد: آنها شهروندان درجه یک جامعه هستند وسفارش‌های دینی متعددی در  زمینه ی خدمت به محرومین جامعه نقل شده است.

این مقام مسئول ضمن تقدیر از حمایت‌های خیرین و نهادها به عنواک بازوان یاریگر بهزیستی در ارائه خدمات به مددجویان اظهار کرد: ۶۶ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل و مرکز مراقبت در منزل و کلینیک مددکاری و موسسات مردم نهاد در حوزه معلولین و توانبخشی خدمات ارائه می دهند.

کد خبر 96325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد