در رسانه| رشد ۱۲برابری جذب مشارکتهای مردمی توسط بهزیستی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال تا کنون با رشد ۱۲ برابری جذب مشارکتهای مردمی روبرو هستیم و در تامین وسایل کمک توانبخشی نیز تلاش خود را افزایش دادیم تا در تکمیل زنجیره پیشرفت استان موثر باشیم.

حامد رضایی، ۱۳ آذر در نشست خبری به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: برای تکمیل زنجیره پیشرفت استان ۶ بخش عمده در سازمان بهزیستی تعریف شده است که توسعه زیرساختها را در گام اول مورد توجه قرار داده و راه اندازی و استفاده از ظرفیت مراکز تامین و توسعه با ریز کردن ساختار سازمان و ارائه خدمات راحتتر را اولویت خود قرار دادیم.

وی ادامه داد: افزایش تعداد مراکز خدمات رسان به افراد تحت پوشش جامعه هدف در ۲ بخش صورت می گیرد که صدور مجوز یک بخش بوده است و در این راستا ۷ مرکز توانبخشی و ارائه خدمات افزایش یافته و ۲ مرکز نیز در دست اقدام داریم.

 رضایی افزود: در حوزه مشاوران تلفنی ۴ نفر نیروی خرید خدمت و در حوزه اورژانس اجتماعی نیز ۶ نفر افزایش نیرو داشته ایم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در بحث اقتصاد و معیشت که دغدغه اصلی بهزیستی می باشد در جهت ایجاد و کمک به اشتغال جامعه هدف اقداماتی انجام گرفته است و راه اندازی صندوق های خرد محلی، تشکیل گروههای همیار بانوان، پرداخت وام های اشتغالزایی و بیمه های خویش فرما و کارفرمایی که در طی ۸ ماهه سال جاری از مجموع ۶۹ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان به جامعه هدف جذب شده است و قرار شده تا ۱۸۲ میلیارد تومان دیگر نیز به اعتبار این بخش اختصاص یابد.

رضایی بیان کرد: تعداد مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری در این استان در سایه توجه دولت سیزدهم و تسهیل بررسی در کمیسیون‌های پزشکی به صفر رسیده و زمان انتظار مددجویان در بررسی‌های کمیسیون در دولت سیزدهم در اردبیل از یک و نیم سال به زیر ۲ ماه کاهش یافته است.

وی ۲ برابر شدن بهره مندی از کمک هزینه پرستاری مددجویان را از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در این راستا به یکهزار و ۲۰۰ نفر در هر ماه ۲۷ میلیارد ریال پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به برنامه دولت برای استخدام چهار هزار و ۳۰۰ معلول در ادارات از طریق آزمون استخدامی ویژه معلولان، تصریح کرد: سهمیه جذب معلولان برای استان اردبیل هنوز اعلام نشده است.

رضایی گفت: سه ساختمان نیمه کاره بهزیستی در استان وجود داشت که ۲ مورد آن در یک سال اخیر تکمیل شده و یک ساختمان دیگر که از سال ۸۴ پیشرفت مناسبی نداشت، در مشگین شهر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.

وی اظهار کرد: در بخش توانبخشی معلولان، ۵۶ مرکز شبانه روزی و ۲۹ مرکز روزانه در استان فعال است و کل پرونده‌های تشکیل شده برای افراد معلول در استان ۲۶ هزار و ۳۷۹ فقره است و در بخش مردم محور بودن خدمات بهزیستی نیز از برنامه هزار محله کم برخوردار در کشور، سه محله سهم استان اردبیل بود که در اجرای آن، با ۳۳۷ نفر در مشگین شهر، نمین و محله میراشراف اردبیل رو به رو ارتباط برقرار شده است.

رضایی کاهش سن مدیران ادارات بهزیستی استان از ۵۵ سال به زیر ۴۳ و ۱۲ برابر شدن جذب مشارکت‌های مردمی را از دیگر توفیقات اداره کل بهزیستی استان اردبیل در راستای تکمیل زنجیره‌های پیشرفت استان اعلام کرد.

در ادامه رضا محمدی معاون توانبخشی معلولان اداره کل بهزیستی استان اردبیل هم در این نشست اظهار کرد: تعداد کمیسیون‌های پزشکی برای بررسی وضعیت مددجویان، به ۲ مورد افزایش یافته و از ابتدای سال تاکنون ۳۷۳۷ نفر مورد معاینه و بررسی قرار گرفته اند در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۱، ۳۷۰۹ نفر بوده است.

انتهای پیام

کد خبر 96319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد