در رسانه | ۲۵ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تحت پوشش بودن ۲۵ هزار و ۱۷۷ فرد دارای معلولیت در سطح استان قزوین خبر داد.

علی دهباشی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جامعه هدف بهزیستی اظهار کرد: بر اساس اهداف استراتژیک سازمان و به منظور توسعه خدمات، گسترش اشتغال‌زایی و رقابت در فعالیت‌های تخصصی، اقدامات قابل ملاحظه و برجسته‌ای در جهت ایجاد و توسعه مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن انجام شده است.
وی افزود: بر اساس نیاز جامعه و تعداد بالای افراد پشت نوبت خدمات و متقاضیان درحال گسترش بوده ‌و این مراکز شامل مراکز ارائه دهنده خدمات به صورت روزانه، شبانه‌روزی، ارائه خدامات توانخشی در منزل و جامع به گروه‌های هدف هستند.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: نیازهای مراقبتی، بهداشتی و درمانی بیماران روانی مزمن از طریق ایجاد توسعه و ارتقاء خدمات در مراکز شبانه‌روزی درمان و توانبخشی، مراکز ارائه خدمات مراقبت در منزل و خانه‌های نیمه راهی بیماران روانی مزمن تامین می‌شود.
فعالیت ۳۷ مرکز توانبخشی و مراقبتی در سطح استان
وی عنوان کرد: به منظور توانمندسازی گروه‌های هدف و جبران محدودیت‌های فراروی آنان و کمک به بهبود کیفیت زندگی آنها، پرداخت مستمری و افزایش آن متناسب با نیازها و خدمات روز جامعه، در دستور کار قرار دارد.
این مسئول ادامه داد: در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر ارائه خدمات کمی و کیفی مستمر به معلولان و تشویق افراد حقیقی و حقوقی در بخش غیردولتی جهت مشارکت در امور معلولان و فراهم آوردن زمینه‌های مناسب در خصوص دستیابی آسان‌تر به خدمات و کاهش تصدی دولت سازمان بهزیستی اقدام به صدور پروانه فعالیت برای تاسیس موسسات مردم نهاد کرده است.
دهباشی‌پور عنوان کرد: در سطح استان قزوین ۳۷ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی، مراکز ویزیت در منزل، مراقبین در منزل و خانه‌های کوچک فعالیت دارد.
پرداخت مستمری به ۲۰ هزار و ۹۴۵ توانخواه در استان قزوین 
وی از پرداخت مستمری به ۲۰ هزار و ۹۴۵ توانخواه واجدالشرایط در سطح استان قزوین خبر داد و گفت: در سال جاری تجهیزات توانبخشی برای ۵ هزار و ۹۹ نفر تامین شده، همچنین کاشت حلزون برای ۳۲ نفر انجام شده است.
دهباشی‌پور بیان کرد: توانمندسازی یکی از وظایف بهزیستی است که به شکل بازتوانی و بهبود وضعیت جسمی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، حرفه‌ای، آموزشی و اقتصادی فرد معلول در بالاترین حد ممکن فعالیت صورت گرفته تا درصورت امکان، مستقل زندگی کنند.
وی در پایان با اشاره به پرداخت حق پرستاری به ۵۴۰ نفر از معلولین ضایعه نخاعی گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار و ۱۷۷ فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.
کد خبر 96298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد