گسترش چتر حمایتی بهزیستی برای ۵ هزار معلول قمی

۵ هزار نفر از معلولان قمی زیرپوشش بهزیستی وارد چرخه دریافت مستمری شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم، مدیرکل بهزیستی استان قم امروز در حاشیه مراسم جشن روز جهانی معلول با بیان اینکه امسال ۵ هزار نفر از معلولان زیر پوشش بهزیستی که در نوبت دریافت مستمری بودند، وارد چرخه حمایتی جدید شدند گفت: با اضافه شدن این افراد، ۲۰ درصد از جامعه هدف معلولان قم که زیر پوشش بهزیستی هستند از خدمات دریافت مستمری بهره‌مند می‌شوند.

سید صادق میرئی توانمندسازی جامعه معلولان در سه بخش معیشت، مسکن و اشتغال را از مهمترین برنامه های بهزیستی بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۴۷۰۰ معلول برای دریافت مسکن ملی ثبت نام نموده‌اند که تلاش می کنیم بعد از پالایش متقاضیان، با ارائه تسهیلات و آورده خود معلولان در مسیر خانه‌دار شدن آنها گام برداریم.

در این مراسم که با حضور جمعی از معلولان استان قم در سالن همایش‌های اوقاف با شعار "باور توانمندی‌ها نویدبخش دنیایی دسترس پذیر است" برگزار شد، از ۱۴ معلول نمونه استان در عرصه‌های مختلف کارآفرینی، فرهنگی و ورزشی تجلیل شد.

قدردانی از ۸ دستگاه دولتی فعال در حوزه اقدامات مناسب سازی ورودی ساختمان ها اداری با هدف سهولت در تردد معلولان از دیگر برنامه های این همایش بود.

در حال حاضر ۲۳ هزار معلول زیر پوشش اداره بهزیستی استان قم هستند که هزار نفر از آنان در مراکز توان بخشی نگهداری می شوند و بقیه در کنار خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند.

کد خبر 96248

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد