ارسنجان|جشن روز جهانی معلولان با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس برگزار شد

جشن ویژه بزرگداشت روز جهانی معلولان با برنامه های متنوع به همت انجمن تسهیلگران انگیزه پویا و مرکز مثبت زندگی کد ۸۰۷ و با همکاری و هماهنگی اداره بهزیستی در تالار فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان ارسنجان:

هادی خدارحیمی رئیس اداره بهزیستی شهرستان ضمن عرض خوش آمد گویی به حاضرین در این مراسم در راس جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی،در این آئین اظهار داشت: سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، روز جهانی معلولین نام گذاری شده و هدف از این نام‌گذاری، افزایش توجه و آگاهی عمومی درباره مسائل مربوط به افراد دارای معلولیت است.

خدارحیمی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شاخص در بهزیستی،افزود: شعار امسال در هفته جهانی معلولین«باور توانمندی ها نوید بخش دنیایی دسترس پذیر » است که تحقق این شعار نیازمند عزم عمومی جامعه و بخصوص اراده جدی مسؤولان اجرایی و برنامه‌ریزان کشور است

در ادامه دکتر رضایی فرماندار شهرستان ارسنجان با قدردانی، زحمات برگزار کنندگان این مراسم را ستود و افزود؛آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر گرفت، این نکته است که ارتباط با آنها، باید همراه احترام باشد و از ترحم به ایشان دوری گزید. تفاوت این دو نوع رفتار در این است که در اولی، طرفِ مورد احترام، انسانی بزرگ به شمار می آید؛ اما در گزینه ترحم، مخاطبْ انسانی ذلیل و خوار شمرده می شود که باید همواره دست او را گرفت و به شخصیت و روحیات وی، اندک توجهی نمی گردد. به یاد داشته باشیم آنچه توانایی را می سازد، اراده است و اراده اگر بخواهد جاری شود، هیچ بهانه ای را نمی شناسد.

محمودیان معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس نیز ضمن گرامیداشت ۱۲ آذر ، روزجهانی معلولین گفت:  تکریم معلولان یک وظیفه بشردوستانه است و گرامیداشت این روز فرصت مغتنمی است برای قدردانی از توانایی های افرادی که علیرغم محدودیت های جسمی ،شور زیستن را در پیکره جامعه می دمند و با تلاش و جدیت در عرصه های گوناگون تاکنون خوش درخشیده اند .
در ادامه این مراسم که فرماندار،معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس،رئیس و کارشناسان اداری و تیم اورژانس اجتماعی،بخشدار،اعضا شورای اداری ،خیرین و نیکوکاران حامی بهزیستی،معلولین به همراه خانواده هایشان و ... حضور داشتند،برنامه های شادی جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم از قبیل اجرای موسیقی زنده،اجرای نماهنگ توسط گروه ناشنوایان،تقلید صدا،اجرای دکلمه توسط معلولین،پذیرایی و ... اجرا شد.
لازم به ذکر است در این مراسم از معلولین موفق،خیرین و نیکوکاران حامی بهزیستی،همکاران شاغل در حوزه توانبخشی،مدیر و معلمان مدرسه استثنایی میلاد،معلولین شاغل در ادارات با اهدا لوح تقدیر و از دیگر معلولین به قید قرعه از ۵۰نفر آنان با اهدا کارت هدیه تجلیل بعمل آمد.
تست قند و فشار خون حاضرین توسط تیم تخصصی شبکه بهداشت و درمان از دیگر برنامه های این مراسم بود.
 

کد خبر 96174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد