شناسایی و ارائه خدمت به 23 هزار معلول در قم

۲۳ هزار معلول در استان قم شناسایی شده و تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

سید صادق میرئی مدیرکل بهزیستی استان در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت که با حضور جمع کثیری از معلولین استان برگزار شد ضمن تبریک این روز و تقدیر از خدمات همه موسسات و مراکز خیریه و فعال در امور توانبخشی : با بیان این که ۲۳ هزار معلول در استان قم شناسایی شده و تحت حمایت بهزیستی قرار دارند گفت: از این تعداد هفت هزار و ۶۰۰ معلول شدید و خیلی شدید هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند.

میره ای تعداد مراکز شبانه روزی بهزیستی استان قم را ۱۴ مرکز عنوان کرد و افزود: ۲۳ مرکز روزانه هم برای ارائه خدمات به معلولان در قم فعال هستند.

میره ای به مساله پیری جمعیت اشاره کرد و گفت: باید آینده نگر باشیم چرا که جمعیت فعلی معلولان از نظر سنی دچار افزایش سن می شوند و سونامی سالمندی هم در کشور و استان در حال وقوع است و  این امر نیازهای سالمندان و معلولین را بیشتر خواهد کرد و از این لحاظ نیازمند آن هستیم مراکز نگهداری معلولان و خدمات ارائه شده به آنان را بیشتر کنیم و نهضت ساخت مراکز معلولان باید با جدید پیگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد:با حمایت دولت خدمتگزار امسال پنج هزار نفر که پشت سر دریافت مستمری بودند که وارد چرخه خدمات و  دریافت مستمری از بهزیستی استان قم شدند.

درمان و خدمات بیمه ها از دیگر موضوعات مورد اشاره میره ای بود که در این باره گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص رایگان شدن هزینه های درمان در مراکز دولتی بسیار مهم است و بیمه ها به عنوان متولی سلامت افراد جامعه خدمات مختلفی را برای جامعه معلولان در نظر گرفته اند که سمعک، ویلچر ، وسایل توانبخشی و حق مشاوره در مراکز دارای قرارداد با بیمه سلامت از جمله این خدمات است.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۷۰۰ نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی استان قم در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود تا پایان آذرماه امسال تخصیص مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی به معلولان تحت حمایت بهزیستی که در سامانه ثبت نام تایید شده اند.

وی اشتغال را از جمله موارد توانمند سازی معلولان خواند و گفت: تعهد اشتغال سال جاری اداره کل بهزیستی استان قم یک هزار و ۲۳۰ نفر است که تا امروز ۶۲ درصد تعهدات انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: ۷۳ میلیارد تومان امسال تسهیلات اشتغال معلولان در نظر گرفته شده است که ۶۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک های استان قم معرفی شده اند و ۲۰۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند که این افراد مبلغ ۳۰ میلیارد تومان دریافت کرده اند.

سخنران بعدی این مراسم ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم بود که به تشریح اقدامات ملی و فرااستانی جهت افزایش خدمات به معلولین و جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد.

در پایان این مراسم از 8 دستگاه استان که در امر مناسب سازی ادارات خود بیشترین امتیاز را کسب کرده اند و معلولین موفق استان تقدیر شد.


 

کد خبر 96136

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد