ارتباط تلفنی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل با برنامه رادیویی"سلام ساوالان"

به گزارش روابط عمومی، همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل به ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی" سلام ساوالان" پرداخت.

رضا محمدی، معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت در این گفت و گو اظهار داشت:  همانطور که مستحضرید از سوس مجمع عمومی سازمان ملل، سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر روز جهانی معلولان با هدف درک پذیرش افراد دارای معلولیت و همچنین افزایش آگاهی های عمومی نسبت به معلولین نامگذاری شده است.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اظهار داشت: رویکرد و سیاست اصلی سازمان بهزیستی در قبال جامعه معلولین، توانمند سازی جامعه معلولین هست بطوریکه پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای ۱۳۰۰ نفر، کمک هزینه دانشگاه برای ۱۷۰ نفر (معلولین دانشجو)، کمک هزینه ایاب و ذهاب برای ۶۰۰ نفر، توزیع وسایل کمک توانبخشی برای ۲۵۰۰نفر، تامین وسایل کمک توانبخشی برای بیش از ۱۸۵۰۰ نفر، کمک هزینه مناسب سازی محیط زندگی برای بیش از ۳۵۰ نفر، فراهم سازی زمینه انجام فعالیتهای ورزشی برای ۱۱۰۰ نفر، و برای ۱۵۰۰ نفر در۲۹ مرکز روزانه خدمات آموزشی و توانبخشی ارائه می گردد.

 محمدی ادامه داد: اگر چنانچه امروز شاهد بالندگی و ارتقاء سطح کیفی خدمات هستیم در سایه این اهتمام هست که ما به جد دنبال توانمند سازی افراد دارای معلولیت هستیم. لذا امزور در روزجهانی معلولین ارائه گزارش کار نمی تواند جوابگوی مطالبات این عزیزان باشد بلکه امروز باید حق و حقوق جامعه معلولان انعکاس یافته و رسانه های ارتباط جمعی پیام ها و انتظارات جامعه معلولین را به درستی به سایر آحاد جامعه منتقل نمایند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهارداشت: امروز انتظار جامعه معلولین بر این پایه استوار هست که جامعه اعم از شخصیت های حقوقی و حقیقی برای معلولین به عنوان یک شهروند همانند سایر اقشارکه از حقوق شهروندی برخوردارهستند احترام خاص قائل گردند.

وی قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت را از معتبر ترین قوانین تدوین شده در اعلام حمایت از معلولان در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: تمام اهتمام و انتظار جامعه معلولین این هست که دستگاههای مشمول قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در راستای هدایت، راهنمایی و رفاه و آسایش جامعه معلولان تکالیفی بر عهده آنها گذاشته شده است به درستی جامه عمل پوشانده و به نحو مطلوب در احقاق این مطالبات تلاش نمایند.

کد خبر 96031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد