دادستان عمومی و انقلاب خوزستان از مرکز توانبخشی بیماران روانی بازدید کرد

بعداز ظهر امروز به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت ،"صادق جعفری چگنی" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان و ایزدی سرپرست دایره سرپرستی دادسرای مرکز استان با همراهی مدیر کل و معاون توانبخشی و مسئول حراست بهزیستی استان از مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی بیماران روانی ابن سینا در اهواز بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی  بهزیستی استان خوزستان ،دادستان عمومی و انقلاب استان  در حاشیه این بازدید بیان کرد: امروز به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت در این مراکز حضور پیدا کردیم تا   ضمن  تبریک این روز  و تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش شبانه روزی مجموعه بهزیستی استان و کارکنان این مرکز  ،از نزدیک هم با برخی از مشکلات و مسائلی که این مجموعه ها دارند آشنا شویم و هم پیگیریهای لازم در جهت رفع آنها با بخشی از ادارات صورت بگیرد.

چگنی افزود:مهمترین موضوع،  مسئولیت ادارات و سازمانهای مرتبط با این مراکز  و مسئولیتهائیست که در رابطه با قانون حمایت از حقوق معلولان   به عهدشان است  و باید  با سازمان بهزیستی  به عنوان متولی، همراهی و همکاری لازم را  در  حوزه  توانمند سازی داشته باشند  و الزامات لازم را رعایت کنند و مجموعه دادستانی از باب حقوق عامه ای که برعهده دارد  این موضوعات را انشالا پیگیری می کند.

وی افزود: علاوه بر نگهداری معلولان ذهنی ،جسمی و روانی، لازم است سایر سازمانها و ادارات  در بحث بازتوانی و توانبخشی آنها شرایط لازم را برای اشتغال و فعالیتهای فرهنگی و ورزشی معلولان فراهم آورند .

دادستان عمومی و انقلاب استان خوزستان خاطر نشان  کرد:  سازمانها و ادارات  در قسمتهای مختلف ،خدمات خوبی به معلولان ارائه می دهند ولی کافی نیست و دایره سرپرستی دادسرای مرکز استان پیگیری و حمایت لازم را  در دفاع از حقوق معلولان و خدماتی که در شان آنها  جهت بازتوانی و تحرکشان است  خواهد داشت.

کد خبر 95982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد