در رسانه | ۳۷ مرکز توانبخشی معلولین در استان قزوین فعال است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: درحال حاضر ۳۷ مرکز نظارت برمراکز توانبخشی شبانه روزی، مراکز ویزیت درمنزل و مراقبین در منزل و خانه‌های کوچک در سطح استان ‌فعال هستند

علی دهباشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تیتر قزوین، با اشاره به فعالیت‌های دفتر توانبخشی و مراقبتی بهزیستی استان گفت: در بهزیستی مراکز ارائه دهنده خدمات به صورت روزانه، شبانه روزی، ارائه خدامات توانخشی در منزل و جامع به گروه‌های هدف فعالیت دارند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: نیازهای مراقبتی، بهداشتی و درمانی بیماران روانی مزمن از طریق ایجاد توسعه و ارتقاء خدمات در مراکز شبانه روزی درمان و توانبخشی، مراکز  ارائه خدمات مراقبت درمنزل و خانه‌های نیمه راهی بیماران روانی مزمن انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از تاسیس مراکز غیردولتی توانبخشی گسترش و ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات آموزشی،  توانبخشی و مراقبتی به گروه هدف در جهت نیل به توانمندسازی آنان  و کاهش تصدی‌گری دولت  است، همچنین گروه‌های مردم نهاد هم می‌توانند در این حوزه‌ها فعالیت داشته باشند.

این مسئول اظهار کرد: یک‌هزار و ۴۸۶ نفر حق پرستاری خانواده محور و ۲۰ هزار و ۹۴۵ نفر از توانخواهان مستمری دریافت می‌کنند.

دهباشی‌پور بیان کرد: در دفتر توانبخشی روزانه ۲۳ مرکز فعالیت دارند، ۵ هزار و ۹۹ نفر از تامین تجهیزات توانبخشی، ۳۲ نفر از کاشت حلزون و ۱۲۵ نفر هم از خرید خدمت از کلینیک‌های توانبخشی استفاده کردند.

وی عنوان کرد: در دفتر توانمندسازی فعالیت‌ها به شکل بازتوانی و بهبود وضعیت جسمی، روانی، اجتماعی، خانوادگی، حرفه‌ای، آموزشی و اقتصادی فرد معلول در بالاترین حد ممکن انجام می‌شود تا درصورت امکان مستقل زندگی کنند که حدود ۲۳ نوع فعالیت متنوع را شال می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: درحال حاضر ۵۴۰ نفر از معلولین ضایعه نخاعی حق پرستاری دریافت می‌کنند و ۶ هزار و ۲۹۲ نفر از معلولان در برنامهcbr عضو هستند و درمجموع ۲۵ هزار و ۱۷۷ نفر معلول تحت پوشش قرار دارند.

کد خبر 95924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد