دشتی|  به مناسبت روز جهانی معلولین، مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته بخش کاکی بود.

مراد زارع رئیس بهزیستی شهرستان دشتی با گرامیداشت و تبریک روز جهانی معلولین بیان کرد: در سطح شهرستان ۲۵۰۰ نفر معلول تحت پوشش بهزیستی می باشند که با همت دولت مردمی ایران قوی تمامی افراد واجد شرایط مستمری بگیر سازمان می باشند و در حال حاضر هیچ فرد پشت نوبت مستمری وجود نداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر و به نقل از بهزیستی شهرستان دشتی مراد زارع رییس بهزیستی دشتی در خطبه های قبل از نماز جمعه با اشاره به خدمات گوناگونی که به معلولین ارائه می گردد از قبیل مسکن، اشتغال، حق بیمه، مستمری، حق پرستاری، لوازم بهداشتی، وسایل کمک توانبخشی، هزینه های درمانی، توانپزشکی، اندام مصنوعی و... و. گفت:  از مهمترین مولفه های توانمند سازی این عزیزان مسکن و اشتغال می باشد که تا کنون عملکرد خوبی در این زمینه ارائه گردیده است.

زارع ادامه داد: اگر چه معلولیت با محدودیت هایی روبرو می باشد اما این موضوع نمی تواند باعث ناتوانی معلولین گردد و ما در سطح شهرستان شاهد معلولین توانمندی در زمینه های علمی تحصیلی، شغلی، فرهنگی و هنری هستیم و این موضوع نشان‌دهنده اراداه والا این عزیزان، حمایت های بی دریغ خانواده ها و زحمات همکاران خوبم در مجموعه بهزیستی می باشد.

رییس بهزیستی دشتی گفت: معلولین نیازمند ترحم ما نیستند و جدای از جامعه ما نیستند بلکه نیازمند احترام و رعایت حق حقوق خود توسط مردم و مسئولین هستند  و یکی از موضوعات بسیار مهم که در این زمینه وجود داد ایجاد محیطی بدون مانع و دسترس پذیر برای این عزیزان می باشد و از مسئولان امر درخواست داریم که توجه ویژه ای نسبت به مناسبت سازی فضاهای عمومی، درمانی، آموزشی، تجاری و ... داشته باشند و معلولین براحتی بتوانند از محیط جامعه و خدمات استفاده نمایند.

زارع یادآور شد: در خصوص پیشگیری از معلولیت ها که موضوعی حائز اهمیت است نیازمند همکاری تک تک اعضا جامعه می باشیم و ان‌شاءالله خانواده ها موضوع غربالگری بینایی، غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان، غربالگری اضطراب و مشاوره ژنتیک را مهم شمرده و همکاری لازم را با مجموعه بهزیستی نمایند.

در پایان زارع ضمن معرفی خطوط مشاوره ۱۴۸۰ و اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی گزارشی از خدمات ارائه شده توسط بهزیستی شهرستان در حوزه های مختلف ارائه نمود و خواستار همکاری بیش از پیش خیرین، شرکائ اجتماعی و نهاد های انقلابی در زمینه رفع مشکلات معلولین و مددجویان شد.

کد خبر 95738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد