سخنرانی مدیر کل بهزیستی خوزستان به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت قبل از خطبه های نماز جمعه

ظهر امروز ۱۰ آذرماه ،مهران کریمیان،مدیر کل بهزیستی استان خوزستان به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت ،پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز سخنرانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان ،مهران کریمیان مدیر کل بهزیستی ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت به خانواده بزرگ بهزیستی بیان کرد: از همه پدران و مادران زحمت کشی که وظیفه  نگهداری از فرزندان معلول خود را  برعهده دارند  و همچنین از همکاران گرانقدر خود در سازمان بهزیستی بویژه  مددکاران ،پرستاران ، مادر یاران ، پدر یاران و همه عزیزانی که به صورت شبانه روزی در مراکز بهزیستی کار سخت و سنگین نگهداری و مراقبت از  افراد دارای معلولیت را انجام می دهند  تقدیر و تشکر می کنم.

کریمیان هدف از نامگذاری ۱۲ آذر به عنوان روز افراد دارای معلولیت  را افزایش توجه و آگاهی عمومی نسبت به این افراد برای کمک به حل مشکلات عدیده  این عزیزان عنوان کرد و گفت:در حال حاضر افراد دارای معلولیت  با  مشکلات زیادی روبرو هستند ، از جمله  اینکه مفادی از قانون حمایت از حقوق معلولان هنوز به مرحله اجرا نرسیده  است مانند مناسب سازی مبلمان شهری و محیط تردد معلولان  مخصوصا در کلان شهر اهواز ،که  باید همه دستگاه های متولی مانند شهرداریها تلاش کنند تا مناسب سازی معابر و محیط های شهری به گونه ای طراحی بشوند تا افراد دارای معلولیت بتوانند همچون افراد عادی در اماکن عمومی و شهری تردد کنند.

وی اظهار داشت : در طول سالهای اخیر و به خصوص بعد از دولت سیزدهم اقدامات خوبی برای حمایت از اقشار محروم انجام شده  و یکی از این اقدامات  تحت پوشش قرار گرفتن تمام معلولینی است که شرایط دریافت مستمری را داشته اند و در دوسال اخیر بیش از ۳۶ هزار معلول در سطح استان که سالها پشت نوبت دریافت مستمری بودند با تلاش دولت  و مجلس مشمول دریافت مستمری و تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان افزود: افزایش دوبرابری مستمری افراد معلولیت ،شناسایی ۲۸ هزار معلول در روستاها و ارائه خدمات مختلف به این عزیزان با کمک دهیاران، بهورزان، تسهیلگران و داوطلبان و پرداخت حق پرستاری به ۷۳۶۰خانواده دارای فرد معلول شدید "علاوه بر مستمری دریافتی"، از دیگر اقدامات خوب دولت سیزدهم است.

مهران کریمیان عنوان کرد: در استان ۴۰ مرکز توانبخشی و شبانه روزی  نگهداری از معلولان و سالمندان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند  که در حال حاضر ۲۲۰۰  معلول و سالمندی که خانواده ها توان نگهداری از آنها را ندارند  و یا معلولان و سالمندان مجهول الهویه  و فاقد خانواده در این مراکز نگهداری می شوند.

وی افزود :علاوه بر ارائه خدمات مختلف به افراد دارای معلولیت، در سال جاری بیش از ۴۳۰ وسیله کمک توانبخشی بین این افراد در سراسر استان توزیع شده است.

کریمیان در پایان  یاد آور شد که به منظور حل مشکلات و نیازمندیهای افراد دارای معلولیت نیاز به همراهی و همکاری همه دستگاهها ،ادارات ،نهادها و خیرین  و دلسوزان عزیز است. 

گفتنی است در حاشیه مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت و روز جهانی ایدز ،ایستگاه سیار کاهش آسیب اعتیاد(موبایل ون)  بهزیستی ،مستقر در مصلی نیز به نمازگزاران خدمات رسانی کردند. 

کد خبر 95720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد