در رسانه| خدمت به معلولان نوعی جهاد در راه خدا است

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت:خدمت به معلولان و کسانی که به نوعی در جسم خود دچار ضعف هستند، نوعی جهاد در راه خدا است.

به گزارش پایگاه خبری امید روشندلان، سرپرست بهزیستی استان زنجان با حضور در دفتر امید روشندلان با مدیر مسئول و همکاران این رسانه دیدار کردند.

خدابنده لو با بیان اینکه خدمت به معلولان و کسانی که به نوعی در جسم خود دچار ضعف هستند، نوعی جهاد در راه خدا است، تصریح کرد: هنگامی که کسی دچار مشکل جسمانی می‌شود خداوند برای شخص معلول و خدمتگزاران امتحان دو طرفه‌ای برگزار می‌کند.

خدابنده لو ادامه داد:باید حقوق معلولان را در جامعه رعایت کنیم زیرا که ایشان هم مانند اقشار عادی جامعه حق حیات و زندگی برابر با سایر افراد جامعه دارند.

وی ادامه داد: هرچند که متولی معلولان در جامعه، بهزیستی است ولی باید همه‌ی مسئولان خود را در یاری معلولان شریک بدانند و در این زمینه دغدغه و احساس مسئولیت داشته باشند.

دکتر روح اله خدابنده لو در ادامه گفت:در حال حاضر در حوزه توانبخشی بیش از ۲۰ هزار پرونده معلولیت ثبت شده تحت حمایت سازمان وجود دارد و بیش از ۱۶ هزار خانوار افراد دارای معلولیت مستمری بگیر سازمان هستند.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از۳۴۶ فرد معلول ضایعه نخاعی بیان کرد: به این افراد خدمات ویژه چون خدمات توان پزشکی ، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می شود و بیش از ۱۴۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید نیز خدمات مددکاری و کمک هزینه حق پرستاری به مبلغ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به صورت ماهیانه دریافت می کنند.

خدابنده لو تعداد مددجویان نگهداری شده در مراکز شبانه روزی را ۷۸۹ نفر عنوان کرد و افزود: به ازای هر توان خواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه روزی توانبخشی، بر اساس درجه ارزشیابی مرکز و بصورت ماهانه به عنوان کمک هزینه پرداخت می شود.

این مقام مسئول در خصوص توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان اظهار کرد: در شش ماهه اول سال بیش از یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی از لوازم کمک توانبخشی شامل لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک ، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره ی کمکی، تشک مواج و… استفاده کردند.

خدابنده لو به موضوع مناسب سازی شهری اشاره کرد و گفت: مناسب سازی محیط شهری یکی از مؤلفه های حقوق شهروندی است و مناسب سازی معابر شهری مطالبه به حق افراد دارای معلولیت است. هرچند اقدامات انجام شده و در دست انجام به صورت کامل نمی تواند خواست افراد دارای معلولیت را برآورده کند اما راهی که آغاز شده و همکاری ایجاد شده ثمرات درخوری در پی خواهد داشت.

کد خبر 95669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد