تجلیل از جامعه هدف ایثارگر بهزیستی استان خراسان جنوبی

در مراسمی با همکاری بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با حضور طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، شرفی مدیرکل بهزیستی استان، نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و تعدادی از دیگر مسئولین استانی و شهرستانی، از جامعه هدف ایثارگر استان تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: سیدمحمدرضا طالبی در مراسم تجلیل از معلولان ایثارگر و خانواده های ایشان در خراسان جنوبی اظهار داشت: در اسلام بر احترام به افراد معلول و ناتوان تأکید بسیاری شده و پیامبر(ص) فرموده‌اند: «هر کس به فرد معلول و کم‌توانی کمک کند، خداوند فرشتگانی بر او می‌گمارد که به او کمک می‌کنند.» وی در این مراسم که در آستانه فرارسیدن روز جهانی معلولین برگزار شد با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت ۱۰ درصد از افراد جهان معلول و کم‌توان هستند، افزود: در قانون حمایت از معلولین امتیازات خوبی برای معلولین پیش‌بینی شده که بیشتر آن ها تاکنون اجرایی شده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: دستگاه‌ هایی که در این حوزه مسئولیت دارند باید آن‌ را به طور کامل اجرا کنند تا با انجام این کار، خدمات خوبی به جامعه معلولان ارائه شود. وی با بیان اینکه توانمندسازی معلولان از موضوع‌ های مهم در این زمینه است، خاطرنشان کرد: معلولان دارای توانمندی‌ های ویژه‌ای هستند، لذا توانمندسازی آن ها به طور ویژه باید در دستور کار قرار گیرد. طالبی با اشاره به اینکه توانمندسازی معلولان سبب احساس استقلال در آن ها می‌شود، تصریح کرد: معلولان عضوی از جامعه هستند و از همه حقوق خود مانند افراد سالم باید برخوردار شوند. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: توانمندسازی معلولان علاوه بر بهبود شرایط روحی و روانی آن ها، باعث مشارکت عمومی معلولان در جامعه و مطالبه‌گری آن ها از مسئولان برای احقاق حقوق خود می‌شود. وی خاطرنشان کرد: به جانبازان هم که در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌ های نبرد ایثارگری کردند، باید خدمات ویژه‌ای ارائه شود.
شرفی مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۳ خانواده مددجو و ۹۶ کارمند شاغل و بازنشسته ما از ایثارگران هستند، گفت: ۱۴ فرزند شهید و دو همکار آزاده و سه همکار جانباز در بهزیستی استان داریم. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با کمک استانداری سال گذشته همه پشت نوبتی‌ها در چرخه حمایت بهزیستی قرار گرفتند و امسال هم پشت نوبتی نداریم و همه تحت حمایت قرار گرفته‌اند. به گفته وی کمکی که بهزیستی کشور برای خرید وسایل کمک توانبخشی مانند ویلچر، تشک مواج و سمعک به خراسان جنوبی کرد، یک سوم نیاز استان بود که با کمک خیرین و صدور احکام جایگزین برای متهمان، وسایل مورد نیاز معلولان تهیه شد. وی تصریح کرد: بر اساس قانون حمایت از معلولان بعضی از آیتم‌ های مورد نظر در این قانون مانند مناسب‌سازی اجرایی شده و ناوگان درون شهری شهرستان بیرجند هم توسط شهرداری برای استفاده معلولان دارای ویلچر، مناسب‌سازی شده است. شرفی با بیان اینکه ۴٠٠ نفر از معلولان از خدمات گروه‌ های جهادی بهره‌مند شدند، گفت: از سال گذشته براساس تفاهم‌نامه بهزیستی با بیمه سلامت، ٧٠ درصد هزینه توانبخشی مددجویان بهزیستی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.
نوفرستی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز گفت: خانواده معلولان زحمت زیادی برای مراقبت از آن ها می‌کشند و ارتباط ویژه‌ای با خدا دارند و لذا برای رفع مشکلات شما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم.
شایان ذکر است که در این مراسم از ۴٠ خانواده مددجوی شاهد و ایثارگر تجلیل شد.

کد خبر 95590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد