نرخ سالمندی در ایران رو به افزایش است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به مسئله سالمندی در ایران اشاره کرد و گفت: نرخ سالمندی در جهان ۱۲.۵درصد و در ایران ۹.۵درصد است که اکنون رقم بالایی نیست. اما با توجه به سنین کنونی جامعه ، این آمار رو به افزایش خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی اکنون چهار خانه سالمندی مستقل با ظرفیت 10 نفر راهاندازی شده است که ماهانه 200 میلیون تومان یارانه و آذوقه در اختیارشان قرار میگیرد، همچنین نرخ سالمندی در جهان 12. 5 درصد و در ایران 9. 5 درصد است که با توجه به میانگین سنی جامعه رو به افزایش خواهد بود، بالاترین نرخهای سالمندی جهان مربوط به ژاپن و کشورهای اتحادیه اروپا با 16 درصد است، بنابراین سالمندی پویا باید در جامعه نهادینه شود تا جوانی که اکنون 32 ساله است در سال 1430 که 62 ساله میشود دچار آسیبهای سلامتی و اقتصادی نباشد.

فیروزی از راهاندازی اولین قرارگاه دسترسپذیری خبرداد و افزود: این قرارگاه توسط استاندار و با هدف ساختن فضایی بهتر برای زیست معلولان و افراد کم توان تشکیل شده است، همچنین سند تحول عمرانی خراسان رضوی با 11 بند، یکی از دستاوردهای خراسان رضوی است که برای اولین بار، دستور دسترسپذیری اماکن مختلف عمومی و دولتی در آن قید شده است.

وی در پایان تأکید کرد: بنابر همین دستور 7 شهرستان بزرگ و پر چمعیت مشهد، نیشابور، سبزوار، قوچان، کاشمر، تربت حیدریه و تربت جام باید مراتب دسترسپذیری را برای حدود 3 هزار موقعیت ساختمانی، معابر و غیره برای افراد کمتوان و ناتوان دسترسپذیر کنند

کد خبر 95474

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد