ورزشکاران توانیاب، قهرمانان بی‌ادعا

معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان در دیدار جامعه ورزش با رهبر انقلاب گفت: ورزشکاران توانیاب، قهرمانانی بی ادعاهستند که با کمترین امکانات، بزرگترین افتخارات را رقم زدند.

متن سخنرانی وی بدین شرح است:

من معصومه زارعی کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته بانوان از شهر امام مهربانیها، پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس آمدم و به نمایندگی از وزشکاران جانباز و توان یاب ایران خواهشی دارم که برای فرزندانتان در بازیهای المپیک و پارالمپیک در پاریس دعا کنید.

ما ورزشکاران بیادعا،  نه برای ثروت اندوزی، نه برای شهرت، بلکه برای برافراشته شدن پرچم مقدس کشورمان میجنگیم. در هیچ مملکتی هیچکس بدون مشکل نیست. اما هرکسی با هر توانایی که دارد یا مشکل خود را حل میکند یا با آن کنار می‌آید.  ما توانیابان با چیزی که مجبوریم کنار بیایم همین معلولیت‌مان است و برای حل مشکل خود نیاز به کمک داریم. یک ورزشکار حرفهای باید دغدغهاش پرچم ایران و افتخارآفرینی برای کشورش باشد، اما متاسفانه اکثر ورزشکاران با مشکل بزرگی به نام مسکن مواجه هستند.

   توسعه زیرساخت های ورزشی افراد جانباز و توان یاب در کل کشور میتواند افتخارات زیادی برای کشور به همراه داشته باشد. کما اینکه با همین حداقل امکانات موجود در ایران بالاتر از بسیاری از مدعیان چون ژاپن و کره جنوبی توانست در جایگاه دومی در بازی‌های پاراآسیایی قرار گیرد.

ساخت اماکن ورزشی متناسب با شرایط توان یابان و ایجاد زیر ساختهای مناسب که اگر این امکانات فراهم شود، دستیابی موفقیت های بیشتر جهانی با تلاش ما بچه های ایران دور از دسترس نیست، کما اینکه می توانیم موفقیت های مستمر و پیوسته رشته های مختلف جانبازان و توان یابان در عرصه های پاراآسیایی و پارالمپیک را در فعالیت فدراسیون های مربوطه و ایجاد زیرساخت های مناسب برای ورزشکاران آن رشته ها از جمله سالن های مسابقات و ایجاد فضای حرفه ای نگاه کنیم.

برقراری بیمه و حقوق مادام العمر از صندوق حمایت از ورزشکاران و قهرمانان و برقراری امکانات اولیه در زیست شهری و اجتماعی در حد معابر و گذرگاهها برای توان یابان از جمله درخواست‎‌های اساسی ورزشکاران توانیاب است.

کد خبر 95151

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد