رشد ۱۵ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان سبزواری

رئیس اداره بهزیستی سبزوار از رشد ۱۵ درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش این شهرستان خبر داد.

مرضیه کیانی در گفت ‌و گو با ایسنا با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این شهرستان ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: امسال به ۹۲ نفر از مددجویان سبزوار تسهیلات اشتغال‌زایی به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی همچنین در خصوص تسهیلات اختصاص داده شده به مددجویان سبزوار در سال جاری اظهار کرد: تسهیلات اشتغال که از ابتدای امسال ابلاغ و مصوب شده ۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده که تعداد ۲۶۸ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون ۹۲ نفر از این افراد به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی سبزوار با بیان اینکه تاکنون معادل ۲۶ درصد از کل تسهیلات ابلاغ شده و ۲۸۷ نفر دیگر نیز در نوبت معرفی به بانک‌ها هستند، افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ درصد این تسهیلات به معلولان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: مبلغ ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به معلولین اختصاص داده شده که معادل ۷۷ درصد از کل مبلغ پرداخت تسهیلات اشتغال در این شهرستان است.

کیانی عنوان کرد: تاکنون برای ۱۵۰ نفر از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال، فرصت شغلی ایجاد شده که ۱۰۰ نفر آنان مربوط به معلولین بوده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت مسکن مددجویان سبزوار اظهار کرد: به ۱۲ نفر از مددجویان سبزوار یک میلیارد تومان کمک هزینه ساخت و خرید مسکن به صورت بلاعوض و وام ودیعه مسکن نیز به ۲۰ نفر از مددجویان این شهرستان به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

کیانی افزود: برای خرید و ساخت مسکن در داخل شهر به خانواده‌های دارای دو معلول کمک هزینه بلاعوض به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان و خانواده‌های دارای یک معلول ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود؛ اما در داخل روستا تنها برای ساخت ۱۵۰ میلیون تومان کمک هزینه بلاعوض به مددجویان این شهرستان پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درباره کمک هزینه ازدواج به زوج‌های مددجو بیان کرد: با کمک یکی از خیریه‌ها ۲ زوج با اهداء لوازم ضروری به هرکدام به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و یک زوج نیز توسط مرکز مثبت زندگی با اهداء لوازم ضروری به میزان حدود ۴۰ میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند.

کیانی در خصوص مشارکت‌های مردمی طی سال جاری اظهار کرد: میزان فطریه و کفاره نسبت به سال قبل ۶۵ میلیون تومان افزایش داشته است. همچنین حدود ۱۰۰ کوله‌پشتی با لوازم‌التحریر، لوازم‌التحریر به ۱۵۰ دانش‌آموز و سبد کالا به بیش از ۵۰۰ خانوار اهدا شده است.

وی گفت: اطعام ۸۱۴ نفر، اهداء داروی رایگان با شرایط مشخص، اعلام آمادگی پزشک عمومی داوطلب برای ویزیت رایگان مقیمان مراکز در روزهای اخیر از جمله مشارکت‌های مردمی این شهرستان بوده است

کد خبر 95150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد