۴۰ هزار نفر در کشور از حمایت شغلی بهزیستی بهره‌مند شدند

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۴۰ هزار نفر از جامعه هدف این سازمان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون مورد حمایت شغلی قرار گرفتند.

محسن ایروانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه فنرلول ایران در شهرستان دامغان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سن اشتغال جامعه هدف ۱۸ تا ۶۵ سال است و بهزیستی کشور توانست با اقدام‌های حمایتی، سالانه ۸۰ هزار نفر را مورد حمایت شغلی قرار دهد و افزایش آمار تا ۱۰۰ هزار نفر در دستور کار است.

وی به تسهیلات پرداخت شده اشاره کرد و گفت: امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه هدف پرداخت شد و طی پیگیری های سازمان بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی، ۷۰ هزار میلیارد ریال دیگر نیز به سازمان بهزیستی اختصاص یافت تا بتوان افراد بیشتری را تحت حمایت قرار داد.

وی بیان کرد: ظرفیت های موجود برای تسهیل امر اشتغال افراد تحت پوشش در حال شناسایی است و پس از شناسایی ظرفیت‌ها، طرح و مشوق‌های لازم عملیاتی می‌شود.

ایروانی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان تسهیل‌کننده اشتغال در کنار بخش صنعت، خدمات و کشاورزی در تلاش است تا زیرساخت‌های ایجاد اشتغال جامعه هدف را به بهترین شیوه فراهم کند.

رییس دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تمام تلاش بهزیستی و به صورت ویژه دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی فراهم کردن زمینه برای اشتغالزایی است، اضافه کرد: از جمله این مشوق ها ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه، خوداشتغالی و کارفرمایی، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و خویش‌فرما، پرداخت یارانه دستمزد برای افراد دارای معلولیت است و در آینده برنامه معافیت مالیاتی برای استخدام افراد دارای معلولیت در دستور کار است.

​​​​​

کد خبر 94928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد