گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان هرمزگان برگزار شد

هشتمین اجلاس نماز استان هرمزگان با موضوع نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه ۱۵ آذرماه در بندرعباس برگزار می گردد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین اعتمادی مدیر ستاد اقامه نماز استان، بیست و نهم آبان ماه به میزبانی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با تاکید بر اینکه همه اقشار نسبت به اقامه فریضه مهم انسان ساز احساس مسئولیت کنند عنوان کرد: امروز جهان با همه توان و نیروی خود به جنگ دین اسلام آمده و با ترویج آسیب های اجتماعی به دنبال بیراهه کشاندن جامعه بویژه نسل جوان است.

حجت الاسلام و المسلمین اعتمادی با تاکید بر اهمیت احیای کارکردهای مساجد و تبدیل آن به مرکز فرماندهی امور فرهنگی گفت: باید به گونه ای عمل شود که با بلند شدن صدای اذان همه مردم به سمت مساجد و صفوف به هم پیوسته به اقامه نماز جماعت هجوم بیاورند و دشمنان اسلام را مایوس سازند.

وی با ذکر این نکته که در وقت نماز باید بازار و دستگاه های اجرایی تعطیل شوند گفت: نهادینه شدن فرهنگ نماز بهترین فضا را در جامعه حاکم می کند وی برگزاری هشتمین اجلاس نماز استان هرمزگان را به منزله دعوت مردم به اقامه فریضه الهی و مهم نماز دانست و اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی باید برای فراهم کردن زمینه های اقامه نماز در مجموعه واحدهای تابعه خود برنامه داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان وظیفه مسئولان را برای گسترش فرهنگ نماز در جامعه سنگین دانست و افزود: فلسفه وجود حکومت اسلامی گسترش فرهنگ نماز و ارزش های اسلامی در جامعه است .

محمد اعتمادی با بیان اینکه رخت بربستن فساد و فحشا از جامعه مستلزم ترویج و فرهنگ نماز است افزود: تحقق این مهم به راحتی می تواند از بروز آسیب ها و معضلات اجتماعی جلوگیری کند.

مدیر ستاد اقامه نماز با بیان این مطلب که هدف از برگزاری اجلاس نماز در استان ها حرکت در مسیر تحقق آیه کریمه “الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه” و تحقق انتظارات مقام معظم رهبری مدظله العالی و همچنین تلاش در جهت درونی شدن امر اقامه نماز در جامعه است گفت: در هشتمین اجلاس نماز استان که پانزدهم آذرماه سال جاری در سالن اجتماعات شرکت گاز سرخون و قشم برگزار می گردد از گروه های مختلف اجتماعی، دانش آموزان، دانشجویان، اساتید، ائمه محترم جمعه و جماعات، دبیران برتر اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی، ائمه جماعات روحانی و غیرورحانی مدارس در صحن اجلاس تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای هرچه باشکوه تر برگزاری این اجلاس فراهم شده و دستگاه‌های اجرایی عضو کمیسیون‌های تخصصی با تشکیل جلسات و بهره گیری از نظرات کارشناسانه یافته های خود را پیرامون شناسایی مشکلات، مسائل و موانع رونق نماز در مدارس، دانشگاه ها و مساجد را بررسی و ضمن ارائه راهکارهای عملی درونی سازی فرهنگ نورانی نماز در بین نسل نو به شیوه‌های علمی رونق بخشی نماز در مدارس، دانشگاه ها و تقویت حضور نسل نو در نمازهای جماعت مساجد خواهند پرداخت.

محمد اعتمادی با بیان این مطلب که شش کمیسیون تخصصی شامل کمیته های علمی، فرهنگی، تبلیغات و اطلاع رسانی، ارزشیابی، پشتیبانی و خدمات، حافظت و حراست توسط ۱۳ دستگاه اجرایی عضو کمیسیون به صورت جداگانه به تشکیل جلسات خواهند پرداخت و به شناخت موضوعات و مشکلات مرتبط با نماز نسل نو تبادل نظر خواهند کرد.

محمد اعتمادی با بیان اینکه سی امین اجلاس سراسری نماز نیز در نیمه دوم آذرماه سال جاری به میزبانی استانداری و نماینده ولی فقیه در استان زنجان برگزار خواهد شد و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری به بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز بر مشارکت دستگاه های اجرایی، مدارس، دانشگاه ها به طور ویژه دانشگاه فرهنگیان، صدا و سیما و دیگر دستگاه های فرهنگ ساز تاکید کرد.

در ادامه این گردهمایی نسبت به بارگذاری مستندات اقامه نماز دستگاه‌ها در سامانه سجاده تاکید و توضیحاتی در خصوص نحوه بارگزاری مستندات در سامانه مذکور ارائه شد.

حجت الاسلام غلامحسین رازمند دبیر ستاد اقامه نماز بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت اقامه نماز بهزیستی استان براساس تفاهم نامه مشترک بین ستاد اقامه نماز و بهزیستی ، توجه به سلامت فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی افراد جامعه را در کنار سلامت جسم ضروری دانست و اظهار کرد : در همین راستا بهزیستی در کنار خدمات حمایتی ، درمانی و معیشتی ، در راستای آگاهی بخشی ، فرهنگ سازی و مشاوره های روانشناختی نیز به صورت تخصصی و چشمگیر فعالیت می کند.

دبیر ستاد اقامه نماز بهزیستی استان در ادامه با اذعان به نقش تاثیر گذار نماز و چگونگی این فرآیند بر کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد : همانطور که واضح است منشا تمام انحرافات و کجروی ها و علت تمام نابسامانی ها در آسیب دیدن ارتباط انسان با خالق هستی است  و تنها راه خلاصی از این ورطه ی خود ساخته، توجه عمیق به معنویات و ذکر خداست چرا که تنها با یاد خداست که دل ها آرام گرفته و جامعه بشری به سمت کمال به حرکت در خواهد آمد.

کد خبر 94872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد