در رسانه| چرا باید اورژانس اجتماعی را بشناسیم؟

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان زنجان گفت: از مهم‌ترین دلایلی که باید مردم استان با مرکز فوریت‌های اجتماعی آشنا شوند می‌توان به نقش اورژانس اجتماعی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت خانگی و ... اشاره کرد.

حمید نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره عملکرد اورژانس اجتماعی در استان زنجان، اظهار کرد: در سال‌جاری بالغ بر ۷ هزار تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در استان زنجان صورت گرفته و خدمات اورژانس اجتماعی در کل استان اعم از شهرستان‌ها و روستاها ارائه می‌شود.

وی افزود: خدمات اورژانس اجتماعی شامل خدمات مددکاری، روانشناسی و مداخلات تخصصی است. اقدامات مرکز اورژانس اجتماعی در چندین مرحله از تماس مراجعه با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی شروع شده، بعد از بررسی تخصصی مددکاری و روانشناسی در محل گزارش شده، اقدامات تخصصی از قبیل ارجاع یا پذیرش در مراکز مربوطه با هماهنگی مرکز قضایی یا انتظامی در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: بعد از ارجاع یا پذیرش فرد و بعد از اقدامات فوری مدیریت بحران موارد به صورت پیگیری مددکاری در دستور کار قرار می‌گیرد تا سرانجام فرد گزارش شده به اورژانس اجتماعی از بحران خارج شده و به تثبیت شرایط مناسبی برسد.

نوری ادامه داد: از مهم‌ترین دلایلی که باید مردم استان با مرکز فوریت‌های اجتماعی آشنا شوند می‌توان به نقش اورژانس اجتماعی در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک‌آزاری، همسرآزاری، خشونت خانگی، بدسرپرستی، زنان و دختران در معرض آسیب و در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی، اجتماعی و روانی اشاره کرد.

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان زنجان خاطرنشان کرد: مزایای راه‌اندازی شبکه بی‌سیم اورژانس اجتماعی در استان را می‌توان به سه دلیل و مزیت گسترده، تسهیل در اجرایی شدن روند ارائه خدمات و تماس‌های صورت گرفته با خط تلفن فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳، اهمیت حفظ ارتباط در زمان بحران جهت مدیریت ماموریت و اهمیت دسترسی نقطه به نقطه و در دسترس بودن کارشناسان مداخله کننده جهت حفظ امنیت شغلی تقسیم کرد.

کد خبر 94336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد