در رسانه | ۱۳۱ واحد مسکن مددجویی در همدان بهره‌برداری شد

همدان-ایرنا- معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: احداث تعداد ۲۶۶ واحد مسکن مددجویی در سال جاری در دستور کار بهزیستی قرار دارد که تاکنون ۱۳۱ واحد مسکونی آن به مددجویان زیر پوشش تحویل شده و به بهره برداری رسیده است.

مرتضی حیدری قطبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اعتبار این واحدها از محل بودجه سازمان بهزیستی استان همدان، تسهیلات بانکی و سهم آورده مددجویان تامین شده است،اظهار کرد: برای احداث این واحدها ۷۲ میلیارد ریال کمک بلاعوض از محل اعتبارات سازمان بهزیستی کشور پرداخت شده و سهم آورده مددجویان ۵۲۰ میلیارد ریال بوده است.

به گفته وی، متراژ این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع است که در شهرستان های کبودرآهنگ، ملایر، تویسرکان، رزن، فامنین، اسدآباد، نهاوند، بهار و همدان به مددجویان زیر پوشش بهزیستی واگذار شده است.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان ادامه داد: بهزیستی یک نهاد حمایتی است که حمایت از معلولان، خانواده های آنان و سالمندان را در دستور کار دارد و برهمین اساس این واحدهای مسکونی به خانوارهای تک معلولی، ۲ معلولی و زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی تحویل شده است.

حیدری قطبی با اشاره به ایفای نقش موثر این سازمان در کاهش مشکلات جامعه هدف،گفت: یکی از رسالت‌های مهم سازمان بهزیستی تامین مسکن خانواده‌های دارای معلول است.

وی، مسکن را یکی از اساسی‌ترین نیازهای معلولان برشمرد و افزود: تاکنون ۲ هزار و ۶۲ مددجوی زیر پوشش این نهاد در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

معاون اشتغال و مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ساخت مسکن مددجویی با ظرافت و دقت انجام می‌شود، یادآور شد: تنها هدف سازمان بهزیستی تأمین سرپناه نیست بلکه با ساخت مسکن مناسب منزلت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مددجویان نیز در نظر گرفته می‌شود.

حیدری قطبی با اشاره به وضعیت ساخت و واگذاری واحدهای مسکونی،تصریح کرد: در سال گذشته نیز موفق به احداث، تکمیل و واگذاری ۳۱۷ واحد مسکونی به مددجویان این سازمان در استان شده‌ایم.

وی از پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ویژه اجاره نشینان تحت پوشش خبر داد و گفت: در سال جاری ۱۰۷ میلیارد ریال تسهیلات ودیعه مسکن در اختیار ۱۸۲ خانوار مشمول این تسهیلات در همدان قرار گرفت.

۳۰ هزار و ۳۰۸ هزار مددجو با معلولیت‌های مختلف جسمی، حرکتی، شنوایی، ضایعه نخاعی و از کارافتادگی از خدمات تخصصی و حمایتی بهزیستی این استان بهره مند هستند

کد خبر 93853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد