حل مشکلات خانواده ها با افتتاح شوق زندگی|تعامل بین دستگاه ها و تغییر نگرش ها برون رفت از چالش ها را تسهیل می کند

محمدرضا هوشیار مدیرکل بهزیستی فارس در حاشیه مراسم افتتاحیه مجتمع شناسایی،کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی شیراز با حضور مسئولان استان گفت:

افتتاح شوق زندگی گامی موثر برای حل مشکلات خانواده ها است و از آن جایی که کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند کارجمعی و مشترک است،اکنون با همت و کار جمعی به مسائل در زمینه محجورین،کودکان کار و خیابان و آسیب های اجتماعی رسیدگی خواهد شد.
 او در ادامه افزود:یکی از فواید مثبت تشکیل این مجتمع ایجاد تغییر نگرش درحوزه آسیب‌های اجتماعی است. تیم مددکاری مستقردر مجتمع در ابتدا ارزیابی‌ها را انجام می‌دهند، مداخله می‌کند و اگر به نتیجه نرسد و ناتوان از حل مسائل باشند، آنجا دستور به پذیرش می‌دهند و تاحد ممکن سعی در کنترل آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی و بازتوانی افراد دارند.
هوشیار با تاکید بر اینکه مجتمع شوق زندگی باعث ایجاد هم‌افزایی بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف می شود گفت: در این مجتمع همه نهادها در ارتباط با هم فعالیت می‌کنند و این  باعث می‌شود بسیاری از مسائل به‌سرعت رفع و حل شوند. چنین مجتمعی کمک شایانی به برون‌رفت و چاره‌اندیشی چالش های بهزیستی خواهد کرد چون اینجا فضایی را برای تعامل بین دستگاهی در زمینه آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده است که از مهمترین دغدغه های بهزیستی فارس است. در این مجتمع نمایندگان دستگاه ها،شعب دادگاه،مشاورین،وکلا،بهزیستی،نیروی انتظامی،سمن ها،خیریه ها و ... برای یکپارچگی خدمت مستقر هستند که این امر بازه ی زمانی خدمت رسانی را کوتاه تر خواهد کرد.
مدیر کل بهزیستی فارس شناسایی افراد محجور را اولین و مهمترین مرحله عنوان کرد و گفت پس از آن باید غربالگری،ارجاع و خدمات‌دهی انجام می گیرد که با توجه به نوع مهجوریت نقش خانواده،موسسات خیریه،خیرین و سازمان‌های مردم نهاد را نباید فراموش کرد،این سازمان ها می توانند به خصوص در مرحله شناسایی،تحقیقات اولیه،مشاوره،حمایت و آگاه سازی همکاری نمایند.

کد خبر 93604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد