در رسانه| لزوم توسعه مرکز توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان از دام اعتیاد

اردبیل-معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: توسعه مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان و نیاز معتادان جهت بهره‌وری از خدمات لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز پروین بعد از ظهر سه‌شنبه نشست با کارشناسان حوزه اعتیاد استان اردبیل با اشاره به اهمیت مراقبت بعد از خروج معتادها از مراکز ترک اعتیاد اظهار کرد: توسعه مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و نیاز معتادان جهت بهره‌وری از خدمات لازم و ضروری است.

وی افزود: ارتقا سلامت روانی اجتماعی و کیفیت زندگی افراد در فرآیند درمان اعتیاد با هدف مانایی در درمان و تسهیل جامعه پذیری و صیانت اجتماعی افراد در مسیر درمان از اهداف این مراکز است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: شناسایی و اولویت بندی نیازهای فرد در مسیر درمان، کمک به تداوم مراقبت و درمان جسمی و روانی، تسهیل دسترسی به محیطی امن، حمایت کننده از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبودی و بی بضاعت، افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان دیگر هدف این مرکزها است.

پروین خاطرنشان کرد: همچنین در این مراکز تلاش در جهت ایجاد یا تقویت شبکه اجتماعی افراد در مسیر درمان، آماده ساختن خانواده جهت پذیرش فرد در مسیر درمان، مشاوره و حمایت‌یابی در زمینه دسترسی به خدمات اولیه به مراجعین و خانواده‌های آنان نیز مورد تاکید است.

وی به مواردی همچون خدمات اسکان و سر پناه، آماده کردن خانواده در جهت پذیرش معتاد بهبود یافته، حمایت و کمک‌های معیشتی و در صورت نیاز ارجاع فرد و خانواده به کمیته امداد، آموزش مهارت‌های زندگی، خدمات مشاوره، روانشناختی فردی و خانوادگی، حرفه آموزی و آماده سازی شغلی، ارجاع و پیگیری حقوقی و قضائی، خدمات بهداشت و درمان و امور مرتبط با برقراری بیمه، اقدام و پیگیری جهت اوراق هویتی را از دیگر اهداف این مرکز دانست.

کد خبر 93400

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد