در رسانه | تاکید امام جمعه اردبیل بر استفاده از مشارکت‌های مردمی در مراکز توانبخشی معلولان

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با دلجویی از مددجویان و معلولان ذهنی تحت حمایت بهزیستی و قدردانی از متولیان امر، بر استفاده هرچه بیشتر از مشارکت‌های مردمی برای افزایش ارائه خدمات به این قشر تاکید کرد.

به گزارش ایرنا از اداره کل بهزیستی استان اردبیل آیت الله سید حسن عاملی روز سه شنبه در بازدید از مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) گفت: خدمت به بندگان الهی به ویژه دل‌شکستگان و افراد معلول، کاری بسیار بزرگ و شایسته پاداش اخروی است و در همه جای دنیا افراد نیازمند به مراقبت‌های خاص وجود دارد.

امام جمعه اردبیل موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل را از مراکز بسیار خوب استان و کشور توصیف کرد و گفت: در بسیاری مواقع خانواده‌ها با توجه به شرایط موجود، قادر به حضانت و نگهداری از فرزندانی که از معلولیت ذهنی رنج می‌برند نیستند و جگر گوشه‌های خودشان را به چنین مراکزی می‌سپارند و بر ما واجب است احتیاجات این قبیل افراد را تامین کنیم.

موسسه خیریه حضرت ابوالفضل مایه فخر استان اردبیل است

وی یادآور شد: اگر بخواهیم از لحاظ عاطفی، ملت مان را تعریف کنیم باید چنین مجموعه‌ها معرفی شوند که مایه فخر استان و کشور محسوب می‌شوند و احساس می‌کنم در چنین مکان‌های مقدس و ارزشمند، دعا و تضرع مومنین مورد اجابت قرار می‌گیرد و باید با احترام به نیت پاک افراد خیراندیش، طبق سنت‌ پسندیده اولیای الهی، آموزه‌های اخلاقی و انسانی را باید مورد تفقد و عنایت قرار داده و به آیندگان منتقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل برای هرگونه تبلیغ، معرفی و حمایت از خیرین و نیکوکاران برای یاری رساندن به نیازهای اصلی این مجموعه و معلولان آن اعلام آمادگی کرد.

رضا محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اردبیل هم در این بازدید گفت: این موسسه در سال ۱۳۹۲ به مساحت یکهزار و ۲۵۶ متر مربع احداث شده و اکنون با ۲۷۰ نفر بیمار، ۱۲۵ نفر پرسنل، پزشک، پرستار، روانشناس، مشاور، مددکار، روانپزشک، مدیر فنی، بهیار و پرسنل اداری فعال است.

وی تصریح کرد: بهزیستی استان اردبیل آمادگی ارائه خدمات مختلف توانبخشی به مددجویان را دارد و خدمات متنوعی از قبیل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، توانپزشکی به افراد جامعه هدف و سایر بیماران ارائه می‌دهد.

کد خبر 93398

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد