دلجویی امام جمعه اردبیل از بیماران مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل

به گزارش روابط عمومی، نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به همراه معاون امور توانبخشی بهزیستی استان از مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) بازدید کرده و از بیماران نگهداری شده در مرکز دیدار و دلجویی کرد.

نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ضمن تقدیر از خدمات کادر مرکز، مددکاران و همچنین قدردانی از خیرین و اعضای هیات امنای مرکز که با جان و دل و بدون هیچ چشم داشتی در خدمت این دلشکستگان و ولی نعمتان هستند، بر ضرورت جلب مشارکت حداکثری مردمی و استفاده از ظرفیت بالای خیرین ومتوولین استان برای تجهیز سایر بخشهای این مجموعه بی نظیر تاکید کرد.

آیت اله عاملی امام جمعه اردبیل با بیان اینکه خدمت به بندگان الهی خصوصاً دلشکستگان و افراد معلولی که مدام نیازمند یاری هستند کاری بسیار بزرگ و اجری اخروی را بدنبال دارد گفت: در هر کشور و شهری افرادی هستند که نیاز به مراقبت های خاصی دارند و اگر مجموعه های حمایت رسان وجود نداشته باشد ای بسا این افراد دچار آسیب های فراوانی شده و وجه شهر و یا آن منطقه را خدشه دار کنند.

امام جمعه اردبیل موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل را از جمله مراکز و موسسات بسیار خوب در سطح کشور خطاب کرد و گفت: در بسیاری از موارد خانواده ها با توجه به شرایط موجود، قادر به حضانت و نگهداری از فرزندان بیماری که از ناحیه معلولیت های ذهنی رنج می برند نسیتند و گاهاً جگر گوشه های خودشان را به چنین مراکزی می سپارند. لذا بر همه ما واجب است تمامی احتیاجات و نیازهای این قبیل از مجموعه ها و افراد حاضر در آنها را تامین نماییم.

وی ضمن تقدیر از تشکر از حمایت های بی دریغ و بی منت خیرین در یاری رساندن به نیازمندان و افتادگان جامعه از تمامی افرادی که قادر به کمک رسانی و دستگیری از این افراد هستند دعوت کرد در این اقدام خداپسندانه و نیک مشارکت جدی داشته باشند و با این اقدام مایه مباهات و فخر استان قرار گیرند.

دکتر عاملی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: اگر بخواهیم از لحاظ عاطفی ملت مان را تعریف کنیم بهتر است که با چنین مجموعه های معرفی شوند که مایه فخر استان و کشور محسوب می شوند و در دستگیری از نیازمندان سرآمد دیگران قرار گرفته و این محرومان را از کالبد جامعه می دانند.

وی  ادامه داد: بنده به نوبه خود  احساس می کنم در چنین مکانهای مقدس و ارزشمند حتماً دعاها و تضرع مومنین مورد اجابت قرار می گیرند لذا شایسه است ضمن احترام به تمامی نیت های پاک و خیر اندیش استان، طبق سنت  های پسندیده ائمه اطهار علیهم السلام، آموزه های اخلاقی و انسانی را همواره مورد تفقد و عنایت قرار داده و این تجارب گرانقدر را به آیندگان نیز منتقل نمائیم.

امام جمعه اردبیل ضمن بازدید از بخش های مختلف موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع)، برای هرگونه تبلیغ، معرفی و حمایت از خیرین و نیکوکاران برای یاری رساندن به نیازهای اصلی این مجموعه و معلولان نگهداری شده در این اعلام آمادگی نمود.

در ادامه رضا محمدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان هم ضمن قدردانی از حضور ارزشمند نماینده معظم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در موسسه خیریه توانبخشی حضرت ابوالفضل (ع) اردبیل به تشریح برخی از اقدامات و خدمات ارائه شده به ولی نعتمان تحت پوشش خصوصاً معلولین تحت پوشش در مراکز نگهداری پرداخت.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان اظهار داشت: مجموعه حاضر تحت عنوان موسسه خیریه توانبخشی معلولین ذهنی حضرت ابوالفضل(ع) اردبیل عملیات احداث آن در سال ۱۳۹۲ و در زمینی به مساحت تقریبی ۱۲۵۶ متر مربع و باپیشرفت فیزیک ۹۵% آغاز شد و هم اکنون با ۲۷۰ نفر بیمار، ۱۲۵ نفر پرسنل، پزشک، پرستار، روانشناس، مشاور، مددکار، روانپزشک، مدیر فنی، بهیار، پرسنل اداری و...با هدف ارائه خدمات شبانه روزی، درمان وتوانبخشی ونگهداری معلولین ذهنی مذکر در حال ارائه خدمات به ولی نعمتان تحت پوشش می باشد.

وی تصریح کرد: در این مرکز معلولان ذهنی بالای ۱۴ سال مذکر، بالای ۱۴ سال مونث، زیر۱۴ سال مونث و روان ویژه زنان در بخشهای مختلف مورد نگهداری و مراقبت قرار می گیرند.

وی افزود: خوشبختانه سازمان با تمام توان آمادگی ارائه خدمات مختلف توانبخشی به مددجویان را دارد و در این زمینه خدمات متنوعی ازقبیل فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردمانی، توانپزشکی به افراد جامعه هدف و سایر بیماران ارائه می دهد.

کد خبر 93351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد