سازمان بهزیستی یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است

آیین "رویداد ملی هم افزایی مدیران سازمان بهزیستی کشور ،صبح امروز" شنبه" با حضور وزیر کشور، وزیر دادگستری ، وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، رییس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران بهزیستی استانها و شهرستانها،در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، دراین مراسم با بیان اینکه،درکمتراز یک ماه ،نزدیک به ۸ هزار نفر از جمله کودکان، زنان مظلوم غزه با وحشیانه ترین حملات استکبار مورد هجوم قرار گرفتند گفت: قصه پر غصه این است که سال‌ها برای ایجاد نظم جهانی، سازمان‌های مختلفی با هزینه‌کرد از جیب ملت‌های جهان ایجاد کردند از جمله سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان حقوق بشر در جلسات دانشگاهی و گفت‌وگوها هم از حدود و صغور اختیاراتشان سخن به میان می‌آید.

سیدصولت مرتضوی افزود: شعار قدرت‌های بزرگ ایجاد آزادی و دموکراسی در جهان بود، اما ملاحظه می‌کنید که قبیله ای دربخشی از فلسطین اشغالی، تحت آماج شدیدترین حملات قرار می‌گیرند.

وی بیان داشت: اردوگاه، کلیسا و مسجد در امان نیست. اعلام می‌کنند به بیمارستان‌ها حمله می‌کنیم و در یک حمله شبانه به بیمارستان نزدیک به هزار بیماری که در بستر بیماری هستند را به شهادت می‌رسانند.

به گفته وی ، دیروز در مجمع عمومی با رای قاطع کشورها،تصمیم بر آتش بس قطعی گرفته شد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با ابزار تاسف از سکوتی که در دولت‌ها حاکم است بیان داشت :شاهد هستید که ملت‌ها چگونه به خروش آمده‌اند، اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری که به یاری و فضل الهی، فلسطین بر استکبار جهانی پیروز خواهد آمد.

سازمان بهزیستی یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است

مرتضوی در ادامه به افتخارآفرینی و توفیق مددجویان در مسابقات پاراآسیایی اشاره کرد و گفت : بارها ملت ایران پرچم جمهوری اسلامی را برافراشتند و چقدر عاشقانه به این پرچم احترام گذاشتند .

وی افزود: از تلاش‌ همه دست‌اندرکاران به ویژه خانواده‌های معززی که چنین شخصیت‌های برجسته‌ای که به نوعی محدودیت جسمی دارند اما ارتقاء معنوی و روحی و توان هم‌آوردی با قدرت‌های بزرگ در عرصه‌های ورزش دارند، قدردانی می‌کنم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: سازمان بهزیستی از جمله نهادهای بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به یکی از ارگان‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت و آحاد دچار آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: این سازمان یکی از مظاهر بزرگ عدالت اجتماعی است که أولا نسبت به بازتوانی جامعه هدف گام‌های بلندی برداشته است. از طرفی در حوزه آموزش هم کار بزرگی انجام شده است.

وی به موفقیت دختر کم بینا و نابینا خرمشهری با رتبه برتردر رشته پزشکی کنکور امسال اشاره کرد وگفت: در حوزه بهداشت نظام جمهوری اسلامی مرگ و میر مادران در حین زایمان به کمتر از ۲۰ نفر رسیده که این معنی توسعه خدمت در حوزه بهداشت و درمان است.

مرتضوی با بیان اینکه توسعه خدمت به جامعه هدف هم انجام شده است افزود: در حوزه اتکا به خود، مناعت طبع، ایجاد اشتغال و کارآفرینی گام‌های بلندی برداشته شده است که جای تقدیر و تشکر دارد. البته مشکلاتی هم در این حوزه متصور است که ما تلاش می‌کنیم ان شاءالله خودکفایی و استقلال مالی را برای عزیزانمان فراهم کنیم و توجه کافی به مأموریت‌های سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی تنوع ماموریت دارد و گاهی ماموریت‌هایی که خیلی از دستگاه‌ها قادر به انجام آن نیستند و خارج از وظایف سازمان بهزیستی است را به بهزیستی واگذار می‌کنند.

وی ادامه داد:در سال ۱۴۰۱ در دو مرحله برای مراکز نگهداری از افراد دارای معلولیت منابع خوبی تخصیص داده شد و هم در سال ۱۴۰۲ برای اولین بار مستمری مددجویان تحت پوشش افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه دولت از کارگزاران بهزیستی چه توقعاتی دارد گفت: مهم‌ترین توقع دولت از سازمان، رفتار شایسته با جامعه هدف است که حتما باید توجه ویژه‌ای به جامعه هدف در ابعاد بهداشت، درمان، اشتغال و مسکن داشته باشیم.

وی گفت :شاید سوال شما این باشد که آیا همه این‌ها از عهده دولت بر می‌آید؟ باید گفت که بخشی از عهده دولت و بخشی از عهده شما به عنوان دولتمردان بر می‌آید. پس باید مشارکت اجتماعی را ساماندهی کنید.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یکی از نیازهای ضروری و اولیه مددجویان تحت پوشش را تامین مسکن دانست و گفت:باید با مشارکت مردم و خیرین و منابعی که وجود دارد در این زمینه اقدامات خوبی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید به حوزه اشتغال توجه ویژه کنید. همچنین آموزش مناسب دهید چون منابع خوبی هم اختصاص داده شده است. در حوزه مددجویان بهزیستی هم بانک‌های عامل همکاری و همراهی خوبی دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر کمک در حوزه اورژانس اجتماعی گفت :چرا که اورژانس اجتماعی با اورژانس وزارت بهداشت بسیار متفاوت است. شما باید در صحنه حاضر شوید و برای آحاد مختلف جامعه رفع مشکل کنید. افزایش سطح پوشش خدمات گیرندگان به ویژه زنان سرپرست خانوار و شناسایی استعدادهای برتر و درخشان و کمک به این استعدادها برای شکوفایی از تکالیف ماست. برای عمل کردن به تکالیف باید خود را مجهز به ارائه خدمت و خدمت بدون منت و مجهز به خدمت توام با عشق کنیم.

گفتنی است ،در پایان این مراسم از دو نابینای موفق  تجلیل شد.

کد خبر 93205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد